Gå til innhold

lurer på en del ting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid nå, ikke helt sikker på hvor lang jeg er på vei. kanskje mellom 4-8 uker.. skal man ringe til lege eller på helsestasjon? og når ringe? og hva skal man si?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring legen din og be om en time - fortell at du er gravid for første gang :) jeg var på første kontroll litt tidlig, men det var fordi legen min skulle i perm. bare ring nå og hør når de vil ha deg inn du! og gratulerer :)

Skrevet

Hei, og gratulerer med baby i magen :)

Har du sjekket terminkalkulatoren på nettet? Du kan uansett ringe legen din i morgen og si at du vil ha bekreftet graviditeten. Da får du time, og legen vil regne ut terminen din :)

Skrevet

nei, hvor finner jeg denne terminkalkulatoren da? hvordan finner di ut hvor langt jeg er på vei når jeg er usikker på når siste mens var?

Skrevet

Ikke noe problem :-) Få time hos lege. vet du ca når du hadde siste mens? Jeg er av de som ikke har helt kontroll, vet bare veldig ca :-)

Legen estimerer hvor langt du er kommet i forhold til når du tror du hadde siste mens. Det bestilles time til UL og du vil få kanskje få ny termin der.. Hos meg ble terminen 10 dager tidligere enn legen trodde når jeg var på UL.

Det anbefales første time hos lege rundt uke 10, men det har ingen betydning :-)

Har vært gravid tidligere med spontanabort. Da var jeg på første legetime rundt uke 6

Lykke til og gratulerer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...