Gå til innhold

Så glad men også så redd...


Flo_Isak

Anbefalte innlegg

Jeg teste positivt i dag. Og er da 4 + 4 på vei. Er helt skjelven.

Kjempglad for å være gravid, men kjemperedd for å oppleve nok en sa. Sist mistet jeg i uke 13. Denne gangen får jeg vel ul i uke 7-8.

Tenkte jeg skulle ta en graviditetstest hos legen også.Har kun tatt den digitale testen til careblue. Vet dere om jeg må avtale time hos legen, eller om jeg bare kan levere en urinprøve på labratoriet.?

For er vel litt for tidlig for den første svangerskapskontrollen nå vel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja første kontroll er mellom uke 8-12. Men siden du har hatt en sa før så har du kanksje rett på tettere oppfølging?

Jeg ville bare ringt legekontoret og hørt om du kan komme innom med en urinprøve så går sikkert det bra.

 

Jeg syns det er så mange som har hatt SA, utrolig skumle greier...og så i uke 13 da som er uka da det liksom skal være mye sjeldnere å få SA. Vet du noe om hvorfor du fikk SA? Er så utrolig redd for at det skal skje meg...off...teller liksom hver dag og syns det går så seint, bare tanken på å miste og ikke kunne fortelle det til jul alikavel og å begynne helt på nytt med prøvingen......vi prøvde i 4 mnd før det gikk så skal det ta like lang tid blir det jo kanksje ikke baby før i 2010.

 

Men positivt at du er gravid igjen da! Når hadde du SA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde saen min den 5 september. så er litt over 9 uker siden nå...

De ga beskjed når jeg hadde hatt utskrapningen at jeg fikk ul i uke7-8 denne gangen, og det er jo betryggende.

Får ringe ned i morgen. Er litt mer betryggende og få svaret derfra enn å få det i hendene her hjemme...

 

Er mange flere enn man tror som opplever en sa. De sier faktisk at 1 av 5 svangerskap ender i Sa... Men det som er er at man tidligere ikke har snakket om dette like masse som man gjør nå.. Før var det litt mer hysj hysj. Glag jeg faktisk er 21 år og ikke 39 når jeg opplever dette. Jeg har mange år igjen og prøve på.

Mest sannsynlig var det kromosonfeil hos babyen. men det vet jeg ikke... Var hvertfall ikke svangerskap utenfor livmoren..

Jeg har vært heldig og blitt gravid i 1. pp begge gangene jeg nå. Så er virkelig fruktbare vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Nå er jeg redd det kommer til og gå galt her...

Har blødd endel de siste dagene. Kom blod torsdags morgen. Fortsatte og blø i går fredag.. I dag har det kommet endel blod, men har ingen smerter. Ei venninne av meg ringte og snakket med legevakta.. Der skulle vi ta kontakt igjen om jeg fikk smerter, noe jeg ikke har. Er ikke noe å gjøre om dette viser seg og være en spontanabort. De ser på det som en forsinket mens. Men er utrolig kjedelig og oppleve dette igjen. Jeg vil så gjerne oppleve et svangerskap uten bekymringer, uten blødning... Hvorfor må jeg oppleve dette nok en gang. Håper virkelig det kun er blod i forbindelse med aktivitet der nede, men noe sier meg at så heldig er jeg ikke. Hadde vært fint om jeg kunne fått undersøkt om alt sto bra til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...