mortil3søtesmå Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er så utrolig sliten for tida.... Nå sitter jeg her og griner, og jeg vet ikke hvorfor.... Jeg har tre barn. En av de skal utredes for asperger. Hun er til tider svært krevende. Min mor krever mye hjelp. Hun er bare såvidt over 60, men har vært mye syk. Men nå føler jeg hun krever mer enn noen gang. Virker ikke som hun orker å prøve noe selv.... Jeg sliter veldig med dårlig samvittighet overfor alt og alle, og nå føler jeg at det snart har nådd toppen... Uff,vet ikke hvor jeg vil med dette, men det hjalp hvertfall å skrive litt...
dårlig ånde Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 det er ikke rart du føler deg sliten med 3 barn og en syk mor å ta vare på. prøv å sette av tid til deg selv også, enten ved å fire litt på kravene om hva som må bli gjort (det er ikke nødvendig å ha det støvfritt og ryddig til enhver tid, f. eks) eller å få avlastning. helst begge deler. lykke til!
mortil3søtesmå Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Skulle ønske jeg haddemuligheten til å få litt avlastning, men vi har ingen andre familiemedlemmer i nærheten. Bare min mor, og hun er ikke så sprek at hun kan passe ungene.... Støvfritt og ryddig er det meget sjelden at vi har det. Likevel føler jeg at jeg aldri har tid til meg selv. Har jeg fri fra jobb en dag, har vi alltid et møte, en tannlegetime etc. Eller så trenger mammaen min hjelp til noe. Og jeg har jo ikke samvittighet til å si nei heller.... Hun har ingen andre. Ble mye klaging dette;-)
dårlig ånde Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 jeg skjønner. du får kutte der det kuttes kan, og noen ganger kan du si nei til moren din, dersom det ikke står om livet. hvis hun er så dårlig som du sier så har hun kanskje krav på noe hjelp? hjemmehjelp eller noe? hvis det er sånn at hun foretrekker deg fremfor fremmede, synes jeg at du skal si det som det er, at du er utslitt. din helse teller også.
mortil3søtesmå Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 Hun har hjemmehjelp ja. Men det som egentlig er problemet, er at hun orker ikke å prøve noen ting... Det er mange ting hun skal kunne klare selv, men hun har veldig lett for å ringe til meg før hun har prøvd selv. Jeg vet jeg bør bli flinkere til å si nei, men det sliter sånn i samvittigheten min....
dårlig ånde Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 da må du øve deg på å si nei. hun er sikkert ensom stakkars, det hadde vi sikkert alle vært om vi var syke og bodde alene, men du kan ikke la henne slite deg ut. avtal med deg selv hvor mye du har av overskudd til henne. du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ikke komme løpende med én gang. det er litt vanskelig med foreldre for man føler at man skylder dem mye, siden de tross alt har oppfostret en. selvfølgelig skal man ta vare på foreldrene sine men man må sette grenser før det går ut over alt annet. det er ikke meningen at du skal ofre deg selv for moren din, du skal bruke overskuddet på barna dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå