Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Noen som vet hvor mye drikke det er anbefalt at barn får i seg når de har feber? Finnes det en nedre grense før de får for lite?? Mini er snart 11 mnd og har hatt høy feber i 2 dager nå, han spiser nesten ingen ting og vil nesten ikke drikke heller. Får ikke i han noe vann i det hele tatt, men han drikker litt av melken sin. Vanligvis så elsker han melken, har aldri vært noe problem å få den i han tidligere, men nå hjelper det jo ikke å tilby han det heller:(
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Det er veldig viktig at de får i seg drikke, de kan tørke ut relativt kjapt. Hvis du får inntrykk av at han drikker for lite da han får vann må du gi han noe annet f.eks saft. Mat trenger du ikke tenke på, pass på at han har våte bleier.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Lurer litt selv jeg. Her er også feberbarn, og får ikke i han stort.
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Vi har hatt mye feberbarn det siste året og vi ble anbefalt å tilby saftis. Det er noe de fleste unger synes er greit å spise uavhengig av formen, det er kaldt og læskende også er det noe væske i det og. Prøv det.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 har prøvd alt, vann, saft, juice. han slår bare vekk flasken og stenger munnen igjen. eneste han drikker litt av er melken. i dag har han drukket kanskje ca 4 dl. tror du det er nok? han har litt våte bleier , men ikke like våt som de pleier, og synes urinen er veldig mørk.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2008 oki, får dra å kjøpe is i morgen da:) takk for tips.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2008 ingen som vet om det finnes en viss mengde??
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jenta mi var dehydrert i sommer, da var ho 2år. På sjukehuset sa dei at 0,5l om dagen var alt for lite for ho. Ho var da 10,8kg, var tre dagar før 2års dagen hennars. Så 0,4l er nok litt lite om dagen, prøv om han vil ha ritz kjeks også, er viktig at han får i seg salter også. Gje han det han vil ha, prøv alt, gløym alt som har med sukker og usunne saker. MEN ikkje gje han bare kjeks, magen tåler ikkje tørre kjeks uten drikke, da kastar han opp, som mi gjorde, og da blir det bare enda verre. Men prøv med saft is som over, knus isbiter og la han eta det med skei feks, funka litt her, eg laga jordbær dacari til ho, bruka isbiter, frossene jordbær og farris i blenderen. Ho drakk litt, alt monner. Kjør på, ikkje gje deg. Me slapp ikkje ut av legekontoret før ho hadde drikke litt vann, og eg fikk beskjed av legen min at slik må du vera på ho heile tida. Her ga eg farris blanda med den rød drikka fra tine i små drikkeflasker, i 5ml sprøyte. ei sprøyte, vente 5min, ny sprøyte, vente 5min osv. Inn i munnen også blåste eg i ansiktet for da blir dei tvinga til å svelge. Om det er det som skal til for å få han over knekken slik at han drikker av egen fri vilje så må du gjera det. Lykke til!!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2008 Tusen takk for kjempe utfyllende svar:) mini er 11,5 kg så da er det sikkert litt lite ja:( har prøvd å få i han hoste saft med sånne sprøyter, men får ikke sprøyten inn i munnen hans en gang, da må jeg vist bare holde han fast å gjøre det. Heldigvis er jeg ikke så hysterisk på sånn sukker osv. så har laget saft og alt til han, men til ingen nytte. men knuse isbiter og la han få putte i selv var en lur ide:)
Cecelia & jentene Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 har han høy feber enda vennen?
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. november 2008 han hadde 39.6 i femtiden. fikk en stikkpille ca 18. har ikke målt han etter det. nå sover han heldigvis:)
Cecelia & jentene Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 oki...men hvis du er bekymret for at han får for lite væske kan du jo alltids ta deg en tur på barneklinikken så slipper du å bekymre deg:)
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. november 2008 ja jeg vet, men du vet meg. vil ikke være den der overhysteriske moren:)
Cecelia & jentene Skrevet 12. november 2008 #15 Skrevet 12. november 2008 jeg kan være med å være den overhysteriske tanten:p....hehe
Soleie m/3 gull :) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2008 hehe:) jeg drar dit i morgen hvis han ikke er bedre da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå