adventsmamma - des.08 Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Hei! Har fått tilbud på to brukte sprinkelsenger og vuderer å kjøpe begge disse da jeg trenger en hjemme og på hytta. Begynte bare å tenke på hvor lenge jeg kunne bruke de? Begge er slik at du kan ta av den ene siden til amming/barnet kan krype oppi selv...' Hvor gammel er barnet når vi må kjøpe "vanlig" seng? Håper på mange gode råd og erfaringer :-) Klem fra meg!
edvina har fått en gutt Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 her i huset ble den ikke brukt 1 år engang. Datteren vår var en klatrer, så hun kom seg utav den da hun var 9 mnd. Vi tok da av den ene siden, men fant etterhvert ut at det var bedre med en større seng med sengehest slik at hun ikke rullet utav. Men mange av venninne mine har brukt sengene til de var 2,5-3 år, så vi er nok heller et unntak.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 jeghar bruktsprinkel seng til minsten tilnå og han er tre. skal få ny nå, men eldste mann sluttet da han var rundt to år.så det er jo veldig individuelt.
adventsmamma - des.08 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2008 hm, ja mannen min tenkte å snekre en sengehest etterhvert, men får kanskje satse på at vi iallefall kan bruke den i to år... Takk for svar :-) Flere som har erfaringer?
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Vi har akkurat byttet til "stor" seng for at babyen skal overta sprinkelsengen. Gutten vår er snart 3 år, og vi hadde nok hatt sprinkelsengen enda litt til hadde det ikke vært for at vi trenger den til babyen. Han sov godt i den sengen, og klatret ikke ut, men gjør dem det bør man nok skifte til større seng ja... De fleste jeg kjenner bruker sprinkelseng til ca 2 års alder +/-
Avokado Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Her i huset ble den brukt til poden var ca 22 månder. Først da prøvde han å komme ut av den. Det gikk med brak og et hyl. Tørte ikke annet enn å gå ut og kjøpe ny seng. Vi valgte å kjøpe juniorseng (60 x160) Litt lavere enn ei normalseng.
adventsmamma - des.08 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2008 Hehe, jeg får passe på å ikke lære babyen å klatre ;-D. To år høres fint ut da! Hm, tror jeg skal kjøpe to jeg...må tenke litt til ;-)
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Jeg kommer til å bruke sprinkel sengen helt til hun selv begynner å klatre ut. Hun er nå 22 mnd gammel! Vi kommer til å kjøpe ny seng til lille mann som er ventet i januar uansett! Sengen til jenta mi er slik at man kan ta ned den ene veggen slik hun kan gå rett ut av den når den tid kommer, evt lages om til sofa! Noen som har hatt slik seng og har brukt den som en seng til større barn med den ene veggen nede????Eller der det bare tøys å bruke den??
en av hver Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Vi kjøpte juniorseng med sengehest da han var litt under to. Han klatret da over sprinklene noen ganger, det var kjempeekkelt. Bæng-hyl.. Synes det er veldig greit med seng han kan gå ut av, samtidig som sengehesten er trygg og god. Han går aldri ut om kvelden, men av og til når han våkner om morran.
stinky-monkey Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 Guttene våre begynte å klatre utav sprinkelsenga når de var mellom 1.5 og 2 år, så da fikk de vanlig seng. Men jenta vår er nå 2.5 år gammel, og har enda ikke prøvd å klatre, så den bruker hun enda :-) Kommer ikke til å bytte ut den før hun vokser utav den..he, he :-) Hun har aldri vært noen klatremus denne frøkna, så hun kommer nok heller aldri til å prøve det tror jeg. Men regner med den kanskje begynner å bli litt liten etterhvert når hun er blitt 3 år kanskje... Det er vanskelig å vite på forhånd. Du må nesten bare se det an, om babyen blir en som klatrer utav tidlig eller ikke :-)
HegeAE Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 Brukte sprinkelsenga til ho var litt over 3 år. Da fekk ho ny seng og. Men, kjøpte ikkje noko juniorseng nei. Gjekk rett på på stor størrelse med ein gang. Ein måtte jo ha skifta etter nokre år uansett.
HegeAE Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 Til HI.... Kvifor ikkje ha ei reiseseng på hytta?
Itsrejk Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Pjokken min brukte sprinkelsenga til han ble tre år - og han er en lang kar. Klatret ikke ut av den da. Hadde han gjort det hadde vi vel sikkert byttet litt tidligere. Han var så glad i den sprinkelsenga at han slet litt med å gi den opp - selv om det var stas å få "storguttseng".
alvilde Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 mi jente var 3 da hun sluttet med sprinkel seng
Krissy78 Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 Datteren vår blir to år i desember og vi har kjøpt ny juniorseng til henne til jul. Hun har enda ikke prøvd å klatre ut av sprinkelsengen men vi ønsker at babyen som kommer i januar skal overta den så vi slipper å kjøpe enda en sprinkelseng for en kort periode. Blir spennende å se hvordan det går... :-) Når hun overnatter hos besteforeldrene sover hun i en gammel uttrekkbar seng uten sengehest og det går veldig bra. Den er heldigvis ganske lav for hun har fallt ut av den en gang. Det gikk bra men hun lærte nok av det og nå prøver hun ikke å klatre ut engang... Har kjøpt Helena juniorseng og hun var helt i 100 da vi var på butikken. Det gikk i "min-min-min" og hun ville ikke komme utav den igjen. Får håpe at det går like bra når hun virkelig skal bruke den (og ikke minst når babyen skal bruke sprinkelsengen...)
Lykkelig smil Skrevet 13. november 2008 #16 Skrevet 13. november 2008 Vesla her byttet til sprinkelseng med sengehest på ene siden for en stund siden, så hun kan stå opp og legge seg selv, hun er snart 2 år. Hun kunne fint ligget i sprinkelsenga lengre, men pga at jeg har dårlig rygg og magen blir større og større er det greit å slippe og løfte henne opp og ut av sprinkelsenga.
adventsmamma - des.08 Skrevet 13. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 13. november 2008 Kjempeflott å lese sååå mange tilbakemeldinger - jippi! Nå har jeg kjøpt en sprinkelseng til hjemmet og en reiseseng til hytta :-). Kjekt å ha en reiseseng hvis lillebaby skal ligge over andre steder også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå