Gå til innhold

Hva synes du om navnet Tekla?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeh, e det et navn? Gutt eller jente?

Skrevet

søstra til samboern min heter thekla, jeg synes ikke det er så fint. men det viktigste er jo at du liker det =p

Skrevet

Ja, det er et jentenavn :)http://www.thinkbabynames.com/meaning/0/Tekla

Den første tanken som slo meg var - neeei - alt for "hardt" navn, men etter litt smatting på navnet, så er det jo egentlig litt artig... kommer helt an på om navnet kler personen som bærer det, tenker jeg:)

Skrevet

Tenker bare på draken i bröderna lejonhjärta...

Skrevet

den heter Katla;) Men jeg fikk også av en eller annen grunn assosiasjoner til dragen:)

Skrevet

....høres ut som realistenes fagforening som heter Tekna... Ikke noe særlig, nei......

Skrevet

Høres ut som navnet på en type medisin...

Dritstygt..

Skrevet

virkelig ikke noe navn på noen som helst måte.

Skrevet

Kjenner ei nydlig lita jente som heter det. Liker det kjempegodt:)

Skrevet

Jeg syns det er fasinerende med gamle navn, men Tekla syns jeg høres så hardt og kaldt ut...så ville ikke kalle min datter det, men om du liker det så skal du jo gå for det=)

Skrevet

Knallbra navn. Har likt det siden jeg hørte det første gang på 80 tallet. Definitivt et av mine favoritt navn. Men så er ikke jeg så glad i nusselige navn heller da..

Skrevet

det første jeg tenkte på var tenntakler. hehe.. så jeg kan ikke si at jeg liker navnet nei. høres ut som noe en bare har sarva i sammen.

Skrevet

Alle har vi et produkt oppkalt etter oss i ikeahyllene:)

Tekla er fint fordi det er gammelt, om man liker det. Så er det veldig originalt, skal litt til å komme i klasse med tre fire andre som heter det, og det er jo positivt. Jeg tenkte på hekling. Men det er når du spør sånn. Alle navn kan jo assossieres med noe om man spør. I hverdagen trur jeg det navnet blir veldig bra:)

Skrevet

Tekla, ekla, nei, dette navnet er ikke pent! Hardt og stakkato.

Skrevet

Bare fordi det ikke inneholder N som sikker 95% av alle jentenavn gjør betyr det ikke at det ikke funker.. Kult at det skiller seg ut.

Skrevet

Det var et nytt navn for meg. Jeg tenkte også på vulkanen på Island da jeg leste det. Synes først det var litt rart, men...hm... kanskje det er litt fint alikevel...: )

Skrevet

Passer som navn på et stort energikonsern, Orkla, Tekla, StatoilHydro, Esso, Texaco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...