Lillegull og meg Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er hjelpepleier, men har så lyst til å studere videre. Tenkte å ta sykepleier deltid, og jobbe samtidig. Koster denne utdannelsen noe? Noen som tok utdannelsen mens de hadde småbarn hjemme samtidig som de jobbet?
Sassy. Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Trodde ikke en kunne ta sykepleien på deltid, det kan en hvertfall ikke her. Men det ville jeg ha sjekka opp på den skolen nærmest du bor. En kan jo søke om fullt lån + stipend, studielån er jo et av de mest gunstige låna en kan ha, og er en grei slump penger. Planlegger selv sykepleiestudiet neste høst, og er også utdannet hjelpepleier i grunn. Skal søke permisjon fra mesteparten av stillingen min, og kun jobbe helger + ferier. Dette kombinert med 2 barn, går nok så bra :-) Men sjekk også opp om du kan få noe støtte fra kommunen om du er ansatt, her får en hvertfall noen 1000 i året om en er ansatt og studerer videre (men må da knytte seg til å jobbe for kommunen 1-2 år etter endt utdanning). Fagforbundet kan en også søke stipend hos, men tror ikke det er snakk om så mye, men alle monner drar :-) Ellers er utdannelsen gratis om en ser bort fra bøker og annet skolemateriell
winneboo Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Du kan ta sykepleierutdannelsen deltid ja. Over 4 år Men dette er ikke over alt i landet, så da må du nesten gå inn på hjemmesidene til de aktuelle skolene å se hva de tilbyr. Utdannelsen er gratis, men du må jo betale bøker, semesteravgift osv. Har ikke tatt utdannelsen selv, men tenker å gjøre det om et par år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå