Klar Som Et Egg Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Jeg sitter her og skal fylle ut detta skjemaet (hater skjemaer by the way...), og har kommet til en punkt om stønadsperioden.. Valg av dekningsgrad: 100 % eller 80 %. Jeg skal være hjemme så lenge som mulig med 80 % i lønn. Er det da riktig å krysse av for 80 %?? Eller blir det feil, sånn at jeg da melder opp for 80 % tid hjemme i perm, men hundre prosent lønn.....Noen som skjønner hva jeg mener, selv om det blei litt innvikla....
gullfisken83 Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Valg av dekningsgrad er dekningsgrad av lønn, så ja det skulle være riktig av deg å krysse på 80% da... Jeg skal ha korteste tid hjemme og kryssa på 100% vertfall:)
edvina har fått en gutt Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 du taper penger på ikke å ta ut 100%lønn, det er feil i regelverket som gjør at det er mest fornuftig å ta 100% i 10 mnd og så ulønnet permisjon i 2 mnd. Tilsammen vil dere da få mer penger allikevel. Husk at du i de 6 ukene til faren bare får 80% lønn av hans lønn også! Ring Nav om dette, det stemmer selv om det høres rart ut:)
Klar Som Et Egg Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 oki, merkelig det da! skal på nav i morra og høre med de.. vil jo ikke tape penger :-) takk for tipset!
Frost med sol i magen Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jepp, vi regnet ut det samme. Det ble til at vi skal ha 100% lønn og i tillegg ta ut ulønnet permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå