Gå til innhold

Nok et spm ang foredrepenger- skjemaet... ang % dekningsgrad..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her og skal fylle ut detta skjemaet (hater skjemaer by the way...), og har kommet til en punkt om stønadsperioden..

Valg av dekningsgrad: 100 % eller 80 %. Jeg skal være hjemme så lenge som mulig med 80 % i lønn. Er det da riktig å krysse av for 80 %?? Eller blir det feil, sånn at jeg da melder opp for 80 % tid hjemme i perm, men hundre prosent lønn.....Noen som skjønner hva jeg mener, selv om det blei litt innvikla....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valg av dekningsgrad er dekningsgrad av lønn, så ja det skulle være riktig av deg å krysse på 80% da...

Jeg skal ha korteste tid hjemme og kryssa på 100% vertfall:)

Skrevet

Danke schön :-)

Skrevet

du taper penger på ikke å ta ut 100%lønn, det er feil i regelverket som gjør at det er mest fornuftig å ta 100% i 10 mnd og så ulønnet permisjon i 2 mnd. Tilsammen vil dere da få mer penger allikevel. Husk at du i de 6 ukene til faren bare får 80% lønn av hans lønn også! Ring Nav om dette, det stemmer selv om det høres rart ut:)

Skrevet

oki, merkelig det da! skal på nav i morra og høre med de.. vil jo ikke tape penger :-) takk for tipset!

Skrevet

Jepp, vi regnet ut det samme. Det ble til at vi skal ha 100% lønn og i tillegg ta ut ulønnet permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...