Gå til innhold

Høyt blodtrykk og utslag på urin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Var til jordmor idag. Blodtrykket mitt var blitt høyt og jeg fikk utslag på urin. Må nå inn til sjekk hver uke og må kanskje legges inn til observasjon snart. Går inn i uke 19 imorgen. Ble litt bekymret for den lille igrunn. Mannen min skal til Sveits ei uke fra mandag. Håper at alt er stabilt imens han er borte. Krysser fingrene for min lille tulle inni magen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Uff det var ikke bra.. Men det som er veldig bra er at dere har blitt oppmerksom på det så tidlig.

Jeg har blodtrykk som veksler mellom å være bra og være litt høyt. I tillegg har jeg hatt proteiner i urinen et par ganger, samt konstant hevelser i hender og bein. Dette fikk jeg når jeg var i uke 19- 20. (blodtrykket litt før). I morgen er jeg 24 uker på vei (o:. Er også innom legen hver uke for å sjekke urin og blodtrykk. Blir veldig godt fulgt opp, og føler meg dermed trygg(:

Bare ta forhåndsregler og gjør som legen sier. Jeg holder meg en del i ro og følger med signalene kroppen gir. For noen kan man gå sånn her ut hele svangerskapet- så dette kan gå veldig bra(:

Om du ar fått/ får konstatert svangerskapsforgiftning kan det utvikle seg veldig fort, så det er superviktig å følge godt med. Men det er jo også grunnen til at du skal såpass ofte til legen.

Lykke til i tiden fremover, krysser fingrene for at verdiene ser litt bedre ut ved neste kontroll(:

Skrevet

Krysser fingrer og tær for både din å min baby. Synes det er litt skummelt når jordmor snakker om å legge meg inn allerede nå. Litt tilig i svangerskapet synes jeg. Håper verdiene er bedre neste gang.

Skrevet

Skjønner godt du blir veldig bekymret.. Har kjent på de følelsene selv et par ganger. Bare vært flink å følg med kroppen din- om du er uvel, mye vondt i magen og om vekten plutselig skulle sprette opp. Greit å følge med til neste gang du skal til lege. Og som legen min sier til meg er det bedre å ta kontakt med de en gang for mye enn en gang for lite, så er du usikker så gjør det(:

Lykke til i tiden fremover(O:

Skrevet

off ja d e grusomt! Den følelsn av at alt ikkje e så bra så d kanskje skulle ha vært..

Fikk svangerskapsforgiftning forige graviditet,var ofte til lege..

Men endte me at æ blei innlagt på sykehus med drøpp å fikk ikkje ha verken besøk eller se tv..Drakk 3liter vann å tissa ut 300ml..så la på mæ nesten 15kg på 14dager!!

Pia vårres kåm etter å ha satt igang fødselen å d jikk kjempefint...men tanken skrem mæ nu,e 15uke på Søndagen å har fått høgt blødtrykk..

Følg med om du plutseli får masse vann i kroppen å legg på dæ..

kan også få ont øverst i magen,kjennes nesten ut så en "tom" mage følelse..veldi ubehageli..

huska di sa tell mæ at om unnertrøkke va over 95 så var di int i å legg mæ inn,d va fareson..

har nu hatt et unnertrøkk på 101 men verka så d e litt tidli førr å ei nåkka,har ikkje proteina i urin.

Da di satt i gang fødselen var det på 168.....

Skrevet

Hmm... det va jo litt tidlig vel randis? satse på at det forandra seg te neste kontroll då. Har høyrt om noken som har utslag på urin heile svangerskapet uten at det har ført til noko meir! Tid du skal på kontroll igjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...