Gå til innhold

er babyen min veeeldig liten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ehh spørs på utg.pkt.

min var 6 kg da hun var 6 mnd., men er prematur så 1,9 ved fødsel.

tror vi gikk over til 62klær omtrent da.

Skrevet

Jenta mi var 6900g og 65cm når ho var 6mnd. Ho var 3070g og 48cm når ho blei født. Ikkje noko å uroe seg over så lenge babyen legger på seg.

Skrevet

Vår gutt veide 7350 da han var 6 mnd, så jeg tror ikke det er noe unormalt, så lenge han følger sin kurve. Vi veide ham forrige uke, og da veide han omtrent det samme. Han er nå 10 mnd. Han har vært veldig dårlig da, så skal til HS og veie igjen imorgen.

Skrevet

Han var forresten 68 cm da han var 6 mnd og var 50 cm og 3570 gram da han ble født. :)

Skrevet

Husker ikke i farta hva jenta mi var ved 6 mnd, men på 1årskontrollen var hun 8,7kg og 77 cm lang, så jeg tror ikke hun var noe større enn din.

Og hun var 3060 gr og 50 cm da hun ble født.

Skrevet

Snuppa var på kontroll i går og er 67 cm og 6660 gram

mellom 50-55 cm ved fødsel og 4185 gram

Skrevet

jenta mi var 6600 og 64,5 lang på 6mnd kontrollen

ved fødsel var hun 3580gr og 50 lang

Skrevet

jenta mi var 6600 på 7 mnd. Hun var 2920 ved fødsel...har bare gått oppover.. sa hs noe da? følger babyen sin egen kurve?

Skrevet

det er nemlig hs som mener han er liten

Skrevet

Synes han har lagt på seg som forventet jeg med tanke på utgansgpunktet- Helsesøstre er veldig opptatt av vekt synes jeg. Alt kan ikke måles i det-

Skrevet

Mye mindre enn mine gutter var på samme alder, men sikkert innen normalen..? Mine lå på øverste percentil helt til ca 1 år ;-)

Skrevet

snuppa var 7330gram å 64,8cm på 6mnd kntrollen.. vi fikk ikke besjed om at hun var liten.. men hun brukte alltid mindre str enn alderen.. nå er hun 14mnd å bruker for det meste 74 i klær, noe 80 men det må brettes en del opp.. hun var 3330gram å 48cm når hun ble født

Skrevet

Min er snart 8 mndr og vi var på helsestasjonen i dag. Han veier 7540 og er 68 cm. Han er 6 uker for tidlig, men vekten hans har vært normal helt til nå, nå hadde han bare lagt på seg 80g på 3 uker, men vokst mye i lengden. Hs syntes ikke dette var noe spes, men skal til en ekstra kontroll om en mnd likevel. Han spiser masse og er blid og aktiv. Så det går vel bare litt opp og ned, og alle er forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...