Gjest Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er så usikker.. På den ene siden, så tenker jeg at det er greit å få det overstått mens han enda er ganske liten. På den andre siden så føles det litt feil å utsette han for smitte med vilje..
Expat Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Nei vettu hva. Og så så liten da. Da er det like greit å vaksinere, for å få DET unnagjort. Mindre bivirkninger med vaksinen enn sykdommen.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Takk for "hyggelig" svar.. Man anbefaler ikke vaksinasjon mot vannkopper. Årsaken er at det er flere uavklarte sider ved denne vaksinen, bl.a. vedrørende lengden og graden av immunitet og mulige senkomplikasjoner. Så sånn er det med den saken, tenker ihvertfall ikke utsette han for DET
Dægern døtte Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde nok ventet med å utsette han for smitte til han var over barnehagealder. Hvis han går i barnehagen er sannsyneligheten for at han blir smittet av seg selv der ganske stor. Uansett så er det ikke sikkert vannkoppene blir så plagsomt for han. Mine 2 gutter som har hatt det har hatt minimalt med plager....
Gjest Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Stakkars liten, det er alt for tidlig. Vent noen år og se om han får det av seg selv. Så kan du heller "oppsøke smitten" om anledningen byr seg når han har blitt større (5-6 år f.eks).
Trultemora er presseklar!! Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde gjerne gjort det! Dess tidligere de får det, dess mindre symptomer og syke blir de! jeg ville ha gjort det mot min datter ivhertfall! Og du oppafor som sier at man kan vaksineres mot det, så kan man nok ikke det nei!
Expat Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Min egen er vaksinert, det var da hun var 1år. Det ble gjort siden hun begynte i barnehagen som 1åring og vår lege mente det var for tøft for så små barn å få en så langvarig sykdom oppå alt det andre de får i bhg...
Gjest Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Det er ikke nødvendigvis slik at jo yngre en er jo lettere får en det. Det er stort sett slik, men man kan bli riktig syk som liten også. Tenk hvor fælt det må være for en liten som ikke kan uttrykke hvordan han har det, hva han vil ha hjelp til eller noen ting. Ikke får de til å klø seg selv og de er redde og fortvilte uten at man kan gjøre noe for å berolige og hjelpe dem. Trodde jaggu det skulle endel til for å ønske barna sine så vondt. Vent nå i det minste til de kan snakke, så de og dere kan gjøre dere forstått rundt det som skjer med barnet. Vannkopper er en vond/plagsom sykdom, og sikkert fæl for en liten som ikke skjønner noe av det som skjer. Og jo, det finnes vaksine mot den, men den er ikke tatt inn i vaksineringsprogrammet.
Gjest Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 jenta mi fikk vannkopper da hun var 9 mnd.. fikk masse prikker, men var ikke plaget i det hele tatt! Er veldig forskjellig fra barn til barn hvor plaget de blir, men legene her sier at jo før jo bedre.... Er jo mye værre og farligere å få det når man er voksen. Jeg hadde nok ikke utsatt barnet mitt for smitte, han kommer sikkert til å få det i løpet av bhg tiden uansett..
Expat Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 http://www.canada.com/vancouver/vancouversun/news/arts/story.html?id=82330c4b-3f1b-4f1c-9436-4bffe343712a Her kan man høre sitatet fra en lege, om å få barnet sitt smittet med vilje: "It horrifies me to even hear the word. Getting chicken pox runs the risk in rare cases of killing a child, or certainly leading to serious complications. For most kids it will produce a self-limiting, unpleasant but benign disease, but in some children there are very, very, very serious consequences, including invasive group A streptococcal infection, the so-called flesh-eating disease. "We've seen that increasing in children in recent years, and chicken pox is one of the most important risk factors for that. If you get chicken pox your risk of getting flesh eating disease is increased 60 times over the background rate. There's also a risk of healthy children getting a stroke after chicken pox, or inflammation of the brain." Det er også slettes ikke å anbefale om voksne rundt barnet ikke har hatt det - spesielt gravide. De bør da vaksineres. 75% av de som dør av vannkopper er voksne og det kan skade fosteret alvorlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå