LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 da det er tomt for melk her i gården, må vi begynne med flaske. han er 8mnd. hvordan gjør dere det? må man koke flaskene nå, hvor lenge? hvor lenge må vannet koke osv??? svar mottas med takk=)
Gjest Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hei. Når han er så gammel som 8 mnd trenger dere verken koke vannet eller flaskene. Det du kan gjøre er å tappe iskaldt vann fra springen på flaska. Varm vannet til lunkent i microen og tilsett riktig mengde mme-pulver. Flaskene kan vaskes i oppvaskmaskin og kokes en gang i blant. Du kan lese mer på www.flaskeposten.org
Gjest Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Først, du har vært kjempe flink som har klart å amme i 8 mnd:) Når han er blitt 8 mnd. trenger du ikke koke flaskene lenger, holder med at vasker de i oppvaskemaskin og koker smokkene av og til evt. vannet trenger bare ett kort oppkok. men husk å la det avkjøle seg før du blander i mme. lykke til
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. november 2008 tusen takk:) kan jeg ikke vaske dem for hånd? glemte jo å spørre hvor mye melk han trenger i døgnet?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Tror det står på pakka hvor mye de ulike aldersgruppene skal ha (det er vel nan2 eller tilsvarende du skal på nå?) - lenge siden sist nå ) Kan fint vaske for hånd. Jeg vasket i eget vann med egen børste, skylte godt og tørket med en gang (eget håndkle). Jeg kunne ikke ha dem i oppvaskmaskinen siden de ble seige og ekle av den uansett hva program jeg valgte...
Gjest Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Du kan vaske for hånd, men da hadde jeg kokt dem oftere siden du ikke klarer å holde like høy temperatur på vaskevannet som en maskin gjør... De skal ha inntil 1 ltr mme i døgnet, utover det skal de ha næringen som fast føde og drikken som vann. Og, dersom du vil koke opp vannet først (det anbefales jo så forskjellig) hadde jeg kokt masse vann, hent på en ren beholder som du har i kjøleskapet og heller fra. Eller du koker opp vann for en hel dag, heller dem på flaskene og lar flaskene stå i kjøleskapet. Det tar forferdelig lang til å tilberede en flaske om du skal koke opp og avkjøle vannet for hvert måltid. Men jeg tenker som så at når du ikke koker flaska er det heller ikke nødvendig å koke vannet ... det er jo samme vannet i springen uansett om du bruker det til vasking eller drikke ;-)
LilleMillaMedKeiserogenPrins<3 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2008 kan jeg dosere pulveret i små bokse jeg har kjøpt på ikea? eller må di være helt sterile?
Gjest Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Avent har fine doserings bokser med 3 rom. Fåes kjøpt i de fleste dagligvarebutikker. Vasker de bare i oppvaskmaskinen eller for hånd. Var nok mer nøye med at alt skulle være sterilt når bebisen var nyfødt frem til ca. 3-4 mnd alder. Nå får jo de fleste i seg mye rart hver dag når de spiser på alt de kommer over allikevel... (8 mnd her også)
fjollefrua Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jeg vasker flasker og smokker i oppvaskmaskinen. Koker vann som jeg har i et uncle bens glass i kjøleskapet. Koker opp vann som jeg har på en termos stående på benken. Dvs jeg har i varmt vann i flaske, med en dæsj kaldt (slik at det er ca 60 grader) rører ut pulveret og har opp i kaldt vann til perfekt drikke temp... Ferdig drikke på under ett minutt. På 160 ml blir det 70 ml varmt vann og 90 kaldt. da er den klar til å drikkes med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå