Gå til innhold

Tilbake her.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en SA i går hvor jeg var 8+3 uker på vei tar jeg en titt innim her igjen.....

Blir jo noen uker til vi kan prøve igjen, men jeg tillater meg ikke å miste motet enda. Er heldigvis første gangen dette har skjedd og har heldigvis en datter fra før.

For en tid tilbake (etter jeg hadde født datteren vi nå har) hadde jeg dessverre en kirurgisk abort (frivillig).

Det jeg er litt redd for nå og bekymrer meg om, er kan den aborten ha gjort noe skade inni der ?

Jeg tenker da på arrvev og sammenvoksninger. Jeg ble jo gravid etter den aborten igjen, men kan det ha noe å gjøre med at jeg mistet nå, at den ikke hadde fått festet seg ordentlig eller noe ?

Har prøvd å spørre lege om dette, men de sier bare at det er svært sjeldent med komplikasjoner osv. Men det virker heller ikke som de kan utelukke at det kan ha skjedd noe.

Og hvis det har skjedd noe,feks fått arrvev osv, vises dette på ul ? Hvis ikke er det i så fall noen annen måte å sjekke om det ser bra ut der inne i livmoren ?

Håper noen kan vite noe om dette....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Trist å høre at du mistet. Det er forferdelig vondt!! Når det gjelder det andre, vet jeg ingenting dessverre, men tenkte jeg kunne dytte litt for deg...

Skrevet

Jeg kan heller ikke svare på spørsmålene dine, men veldig trist at du mistet etter 8 uker må være utrolig vondt.

Vil bare ønske deg lykke til håper det klaffer fort:)

Skrevet

så leit at du har mistet spiren din :( av og til, desverre ikke så sjelden så vil et svangerskap stoppe opp. hvorfor får man ikke alltid vite. først hvis man mister 3 ganger (habituell) abort er det normalt å begynne å lete etter årsaker, selv ikke da finner de alltid en god grunn.

vanlige komplikasjoner etter en kir.abort er infeksjon! det ville du merket. med feber, smerter osv osv.

hvis fosteret har vokst helt til uke 8+3 har det garantert festet seg!

ellers ville du fått mens og ikke positiv graviditetstest.

hvis du skulle hatt rester i livmora eller andre plager ville du nok merket det med uregelmessige blødninger. når de gjør en kirurgisk abort bruker de både sug og skrape, veldig sjelden skader de livmor. og de gangene det skjer så gror det som oftest helt fint igjen :)

tenk på de som har hatt keisersnitt. de har et arr på livmora som er ganske stort. der har livmora vært åpnet fra utsiden.

slipp ned skuldrene, ta tiden til hjelp :) høres ut som du blir greit gravid. krysser fingrene for at spiren sitter neste gang :)

Skrevet

Uff, det var trist! Har selv nettopp begynt på ny pp etter en SA. Håper dere kommer fort igang igjen! :)

Jeg hadde selv en kirurgisk abort for mange år siden, men har i dag verdens deiligste lille gutt! :)

Jeg har alltid hørt at en abort (frivillig eller ufrivilllig) ikke skal ha betydning for om man kan bli gravid senere i livet, så om du ikke hadde komplikasjoner etter den første aborten, var det nok kroppen din som gjorde jobben sin og støtte fra seg noe som aldri kunne blitt en baby! Flinke kroppen som ordner opp! Husk det!

Lykke til! :)

Skrevet

Hei, og takk alle dere koselige jenter som har tatt dere tid til å svare og oppmuntre meg !!

Neida, det er vel svært, svært sjelden man får komplikasjoner etter noe sånt, og jeg hadde jo ikke noe infeksjon eller noe etterpå. Så det er sikkert bare kroppen som har ordnet opp i noe som ikke var ment å være.

Jeg har blitt veldig fort gravid før og har en nydelig datter så jeg skal ikke klage.

Vi får bare ta tiden til hjelp og prøve igjen om en 3 mnd tid og håpe at det er vår tur igjen da.

Masse lykke til til dere også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...