madremia Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Jeg mistet en gang i MA og hadde utskrapig uke 9. HAr ikke barn fra før. Har så lyst til å bare fortsette livet som jeg hadde tenkt og satse på det går bra denne gangen....men hadde dere våget? Kan reise den uka jeg vil være inne i uke 10 og være borte tre uker - i paradis. er bare i uke 4 nå så aner ikke hvilken form jeg vil være i. Vil ta oss råd til å spise/bo hygienisk!
Kristinanutten Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Reis på tur og ha det nydelig, sier nå jeg. Det er helt ufarlig å fly. Bare pass på det du spiser, og at du drikker rent vann - så er det ingen problem. Det er mange gravide som reiser/flyr masse i jobben sin, uten å ta skade av det Lykke til!
Maf og lillemann Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 jeg kan vel strengt tatt ikke kalle meg erfaren... men jeg hadde reist! jeg snakket litt med jordmor om reising sist jeg var der (skulle bare til london jeg da) Og hun sa at gravide kan reise verden rundt om de vil, bare man tar litt forhåndsregler... klart du skal satse på at det går bra denne gangen, og klart du skal forsette å leve! om formen er bra så ville jeg reist =) men du gjør sikkert lurt i å snakke litt med legen din ang, mat og drikke =) god tur!
Ally 09+11 Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 I utgangspunktet er det bare å reise dersom du tar forhåndsregler ang mat, drikke, hygiene etc, og du er i form. Jeg var tidlig gravid i sommer, og jeg taklet varmen utrolig dårlig - uavhengig av kvalme etc. Syntes rett og slett det var helt fryktelig å være i sola eller ute midt på dagen. På Zanzibar er det ordentlig varmt (men heldigvis ofte en god bris), så jeg hadde ikke orket å være der i 3 uker sånn som jeg hadde det i sommer. MEN det er slettes ikke sikkert du vil få det på samme måte! Dette er jo helt individuelt. Forøvrig er Zanzibar paradis, som du sier! Strendene er som melis både i farge og konsistens, og havet er helt turkist. Vi var der i 8 dager - det var helt perfekt for oss. Hadde blitt litt for drøyt med mer - men det er OSS. Kommer jo litt an på hvor mye man reiser rundt etc. Det er ikke så mye å finne på på kveldene, ettersom det regnes (og føltes!) utrygt å ferdes utenfor hotellets område fra skumring og utover kvelden. Det blir derfor viktig å bo på et bra hotell! Men det kommer kanskje litt an på hvor man bor... Vi bodde veldig bra, og ingen av oss ble syke. Hvis dere drar - GOD TUR!! Kommer til å bli kjempeflott:-)
Vil Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Afrika er jo litt drøyt. Hadde du sagt Asia hadde det vært lettere. Der er malariaformene mye midlere feks. Du kan ikketa noen vaksiner mens du er gravid, så du bør vel ha noen på forhånd. Ellers er jo Zanzibar mindre plaget av tropesykdommer enn fastlandet såvidt jeg vet. Jeg ville ikke ha reist tror jeg..
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jeg ville nå ikke si at Afrika er verre enn Asia så lenge man ikke skal til de verste malariaområdene i vest-Afrika. Men jeg ville sjekket om jeg hadde tilstrekkelig vaksinestaus i forhold til vaksiner som normalt er anbefalt for å reise dit, siden en del vaksiner ikke anbefales hos gravide. Ellers ville jeg for sikkerhets skyld tatt en toxoplasmosetest før jeg reiste ned og en ny etter jeg var kommet tilbake hvis den første var negativ, mtp om jeg var blitt utsatt for smitte. Så lenge du føler du kunne takle det om du skulle være så uheldig å abortere mens du er der (siden det er mest vanlig de første 12 ukene), så hadde jeg reist. Bare passe på å spise fersk og gjennomstekt mat, kun frukt som kan skrelles etc og passe på å vaske hendene godt.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 sier meg helt enig med førstegangsgravid 77 Men jeg ville nok uansett ha tatt en prat meg legen å ha hørt hva han hadde å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå