Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 hva har dere? jeg er litt skeptisk til det med delt ansvar pga økonomien og min mann har fått utvisning, hva ville dere gjort? eller noen som vet om man mister noen rettigheter om det er delt ansvar ?
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hvis dere er gift har dere allerede delt ansvar automatisk. For å få ansvaret aleine må han være enig i dette og skrive under på de rette skjemaene. Det vil jeg ikke tro at en moderne pappa gjør helt uten videre. Du mister ikke noen rettigheter om mannen din også har ansvar, men den som skriver fra seg ansvaret mister noen rettigheter. Det er litt spesielt når mannen er utvist. Du har ikke plikt til å la ham ha barnet om det er genuin frykt for at han skal stikke av med barnet deres. Da bør du faktisk ta kontakt med fylkesmann/barnevern for å høre hvordan du skal gå fram
Rekyl Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 Det er vanskelig å gi noe godt råd her. Dette er noe du og mannen din må diskutere. Generelt vil jeg jo si at du må gjøre det som er til det beste for barnet ut i fra situasjonen. Hvis du vil kan du kontakte oss på www.rekyl.org Vi er en frivillig medlemsskapsorganisasjon som jobber med å samle og registrere historier om utvisning for å tydeliggjøre konsekvensene av utvisning for dem som er involvert. Spesielt med tanke på barns rettigheter. Du er velkommen til å kontakte oss dersom du ønsker andre å dele erfaringer med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå