Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

bare lurer litt på dette med olje i badevannet. Med førstemann hadde vi noen dråper Weleda olje i vannet da vi badet han, men jeg synes de dråpene bare la seg i hjørnet av baljen og ikke blandet seg inn i vannet liksom. Og da skjønner jeg ikke helt poenget med olje i vannet. Hvis oljen bare legger seg øverst i kanten på vannet vil det jo ikke ha noe effekt på huden til babyen i det hele tatt.

er det bare meg som har tenkt på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt Natusan sin uparfymerte babyolje, men hva slags merke man bruker er nok uten betydning, da oljene er ganske like. Men du har rett i at oljen ikke blander seg skikkelig med vann ja, blir jo liggende som dråper oppå. Men bruker man henda og på en måte smører litt utover på kroppen til babyen, så blir huden deilig bløt og god av olje likevel. Er jo ikke så mye som skal til, skal ikke bli klissete heller. Men våre jenter har hatt en del hår som nyfødte, så vi har ventet med oljen til vi har vasket over håret, så hatt litt rett på huden og smurt utover nede i vannet liksom før babyen skal opp igjen. Det har fungert fint.

Men syns baljen blir så grisete av babyoljen jeg da. Men fant ut at hvis jeg skrubbet over med noen dråper zalo av og til, og så skylte den godt etterpå, så ble ikke baljen så sølete og grisete av oljen nedi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...