Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er vi for raske til å kaste ting på vask? Eller er det meg og mine barn som skitner oss til mer enn vanlig? Føler kles vask haugen vil ingen ende ta nå for tiden. Hjelper jo ikke på at vi har ett spedbarn som jeg ammer, bruker jo masse kluter til henne og må skifte mine og mannens, lille nurket sine klær og ikke minst seng klær veldig ofte pga gulp og melkesøl.. Hvor mange dager rekker deres barns klær? Som bukse genser? Ull undertøy til barna, hvor mange dager bruker barna deres det før dere vasker det?
ana baroma Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Vi er flere! Vasker og vasker... nå slipper mannen og jeg å bytte hver dag siden vi ikke har gulpeunge lenger, men ungene skifter så godt som hver dag. MInsta bor jo i ulltøy, så det begrenser seg hvor lenge de holder. Glad om de holder en hel dag, hehe.
blond Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg vasker hvis det ser skittent ut, men ikke hvis det bare er en flekk som lar seg skrape bort eller som tørker til dagen etter. Ulltøy drøyer jeg vasken på hvis det ellers ser greit ut. Vi vasket mye da vi hadde baby! Kjøpte inn hauger av kluter slik at vi ikke måtte vaske halve maskiner. Likevel ble det mye vask. Kjører maskinen hele dagen for så å ikke vaske andre dager.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Vasker og vasker. Eldste skifter alt av klær hver dag, ull longser kan han ha på 2 dager i strekk. Han skitner seg sånn ut at det er helt utrolig. Lillemor kan ha på seg genser og bukse 2 dager i strekk, men det er ikke så ofte. Ull undertøy kan hun ha på seg 2-3 dager i strekk om hun ikke har griset på de. Jeg synes vaskerommet konstant er fullt.
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Jeg vasker nok jeg også. Truser, sokker, body og t-shirt er ting som skiftes hver dag. Unntaket er vel hvis de tar på en ren t-shirt eller body på ettermiddagen, og den fortsatt er ren på kvelden. Bukser og gensrer kan de bruke 2 dager hvis de ikke er skitne. Jeg bytter også truse og sokker hver dag. Ullsokker og bh bytter jeg hver gang jeg dusjer. Men det er også slik at alle barna sine klær skal i skittentøysdunken når de skal dusje, og jeg tar aldri på helt like klær 2 dager på rad i bhg. Jeg skifter ikke alle klærne hver gang jeg dusjer, jeg har hverdagsklær, koseklær og fjøsklær så da hadde jeg måtte vaske døgnet rundt.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Gutten min på 5,5 år skifter hver dag, mens jenta på 7, kan bruker samme bukse og genser i 3 dager. Jeg kjører også maskinen hele dager, for så å ikke vaske på 4-5 dager...)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 12. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg tar meg også fri noen dager uten å vaske klær. Men nå for tiden føler jeg at jeg ikke kan gjøre det for det hoper seg så opp. Men er kanskje fordi at de dagene jeg prøver å vaske hele dagene slik som før ikke blir like mange maskiner slik som før pga jeg kommer meg ikke i fra ofte nok til å sette på en ny maskin pga amming og slikt.. Herlig å høre at deres barn også skitner seg til ofte og hver dag. Føler alltid mine barn er skitne. Kommer alltid hjem fra b.hage og skole med flekker og ofte mat søl og slike ting.. Så tar det jo en maskin også med ytterklær innimellom.. Savner så veldig ett god vaskerom med god tørke plass og plass til å legge sammen klær. Har jo planer om å bygge ett, men hadde trengt det igår liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå