♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er andregangs, men velger også denne gangen og gå til jordmor. Tenkte annenhver gang slik som sist. Bestilte time idag og fikk 13+3. Spurte etter samme jordmor som sist, så det blir bra. Håper jeg får tak i noen til å ha Jonas- slik at jeg slipper å stresse med han der og. Kan se for meg at bt øker litt da.... Når har dere fått/bestilt første jordmortime??
togutter Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 hvor langt er du på vei, når bør man ringe jordmor? Trodde kanskje lege ordna sånt, men må man gjøre det selv ja kanskje?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 Jeg er 11+4 idag og her i kommunen må man bestille selv. Dette fikk jeg informasjon om hos legen på første kontroll forrige uke. Usikker på hvordan det er i din kommune, men tror uansett at man må ha vært hos legen på første kontroll
ben1+ny? Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Hei, jeg har ikke vært hos lege enda, er 11 uker på vei nå, ringte jordmor og fikk time der til om 2 uker, jeg trengte ikke gå til lege først sa hun, men det er mest vanlig at man først tar en legetime, og deretter har første time hos jordmor i uke 15-16, sa de, men det var opp til meg Tar legetimen om noen uker...
siljeHelen Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 jeg var på legesenteret å tok blodprøve for å være helt sikker på at var gravid. der fikk jeg beskjed i fra luka at jeg skulle ta kontakt med jordmora. så jeg fikk min førtse time da jev var ca 10 uker på vei. har ikke vært til legen å snalkket med han. føler vell at en jordmor kan gjøre mer for meg også. veit ikke ta en lege gjør på den aller første timen? snakka han og førtell ? men det e vell sånn at alle har vell en oblikatorisk time etter hvert til legen?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Med første var jeg ikke hos jordmor før jeg var 17 uker på vei. Så denne gangen venter jeg til etter ul, så vet vi med sikkerhet hvor langt på vei jeg er, før jeg ringer jordmor. Blir samme her og som sist. Så det blir spennende og se hvordan hun reagerer på det.
taz Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Hei. Jeg har valgt å gå bare til jordmor, og det er helt frivillig. Trenger ikke å gå til lege i det hele tatt. Jordmor kan gjøre det meste som en lege gjør, og vist det er noe hun mener en lege må gjør, henviser hun meg. Dette var jeg kjempe fornøyd med. Slipper da å forholde meg til 2. Har første time i uke,13. Er nå i uke.9 og er 2.gangs fødende. Lykke til
kanutta78 Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 Hei. akk gått over til 2 trim. var hos jordmor på tirsdag, var da12+2. Det var mi første time, sist jeg var gravid best jeg time hos legen først, men forsto på han at det ik lenger er nødvendig, så gidda ik det den her gangen:) Er jo bare å få vært hos jm så hun får sendt søknad til ul:) Men varierer kanskj litt fra landsbygda, som jeg bor på, og i by... leste her tidl. at man burde ha time tidligere ang søknad om fødeplass osv...i by.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå