Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 jeg er kommet dit at jeg tviler veldig på forholdet til kjæresten min, men vi har tre barn sammen, så jeg trenger noen andre sitt utenforstående syn på tilværelsen.... ver så snill noen!! vi fikk vårt første barn da jeg var 20. han er 6 år eldre enn meg. dette barnet var ikke planlagt, men vi gledet oss etterhvert veldig mye. siden vi fikk barn sammen flyttet vi sammen, og prøvde å fungere som en familie. vi ønsket søsken til barnet og fikk tvillinger 3 år etter første. kjæresten min er veldig flink med barna når han går inn for det. eldste gutten forguder han, og tar alltid hans parti om det er noe diskusjon eller spm om hvem som skal legge han, hvem som skal være med på ting og tang osv. men han drikker en del. ikke så mye at jeg kanskje kan kalle han for alkoholiker. men vi har lite penger, og når han drikker 3 -4 øl ca 2 ganger i uka, og ca 1 flaske vin + 8 øl til sammen i helga, er det et ganske stort del av vårt budsjett. jeg har snakket med han om det mange ganger, og hanør jeg er enig i at han skal holde seg til helgene. men så kjøper han likevel øl ett par ganger i uka (vi har felles økonomi, ikke noe til overs i mnd likevel) han går ut med kompiser kanskje 1-2 ganger i mnd, og da blir han ofte så full at han for eksempel ikke kommer hjem, eller at han blir liggende på kjøkkengulvet osv osv., jeg kjenner på at jeg ikke ønsker at barna skal vokse opp sånn, at pappan deres drikker så mye. men han mener han har et helt normalt alkoholforbruk., jeg er nå 25 år. jeg ville aldri valgt han som mannen i mitt liv, sånn bevisst, men så ble det liksom bare sånn, siden jeg blei gravid... nå er jeg eldre og ser etter andre kvaliteter....men så er jeg veldig glad i han og han er faren til barna mine...og de er jo så glad i han, så ...bør jeg holde ut og innfinne meg med at vi har forskjellig syn på det med alkohol og det være voksen? eller bør jeg vurdere å gå fra han? versåsnill noen...
birrisj05.02.09 Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Du trenger da ikke gå fra han pga dette, men sett dere ned å snakk, og vær helt åpen og ærlig om hva du synes om det. Gidder han ikke høre kan du jo eventuelt si at du tar barna med og stikker, hvis han ikke skjerper seg.. ofte tar de ting til seg på en helt annen måte når de får valget..
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Hei. Har hatt akkurat samme problem som deg. Bare at det er røyking av hasj i bildet og ikke alkohol. X'en sier at han ikke er avhengig, men at det er normalt forbruk. Han har faktisk sluttet å røyke vanlig røyk, men røyker heller hasj isteden. han røyker kanskje 2 dager i uka + helgene. Da koser han seg med det og ikke alkohol. Han er flink med barna og elsker de, og fungerer som vanlig far selv om han er stein. Alt skjedde så fort med oss også. Vi hadde ikke avtalt eller planlagt å ¨få barn sammen, så alt skjedde veldig fort. Så rådet mitt er at jeg syns du skal flytte i fra han og tenker over livet ditt på hva du vil. Hvis du blir værende der så tror jeg du vil komme inn i en vondt sirkel. La han prøver seg som alenefar. Kanskje han skjerper seg da. Hvis ikke er han ikke noe å satse på. Ønsker deg lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå