Mamma til to tette Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Er bekymret for datteren min på 3 mnd, i over to uker har hun surklet, vært tett, hostet, til tider så mye at hun spyr og man kjenner liksom at noe siter fast i brystet. Verst om natten men hoster gjennom hele dagen. Vært hos lege som lyttet til brystet og sa at det var mye slim der men at de ikke gjorde noe spesielt for så små barn. Jeg har selv astma så hun har jo noe å arve. Synes ikke hun blir bedre og føler jeg vil ha henne bedre sjekket ut.
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 3 mnd er nok litt tidlig, men om du har en lege som tar deg på alvor kan du nok få hjelp relativt tidlig. Min datter på 4 år var kronisk forkjøla fra sommeren 2005, til nå i våres.. da fikk hun endelig hjelp hos legen vi måtte bruke som vikar, og fikk medisin. Broren fikk også, når han var 9 mnd, men det måtte "godkjennes" hos barnelegen på sykehuset, iom at den medisinen han tar ikke skal gies til barn under 1 år.. Stå på, og ikke gi opp.. så kommer du nok langt! Minsten var også tett og surklete hele tiden.. men fikk bare beskjed om at alt var fint... vel...
La Perla Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Det vet jeg ikke, men min datter gikk veldig lenge og hadde store pusteproblemer uten at legen gjorde annet enn å gi henne efedrin. Da hun var 9-10 mnd kom vi til ekikkelig lege som straks ga henne diagnosen. Da hadde hun omtrent ikke passasje igjen i luftveiene, og behandlingen hun fikk da hjalp masse. Det var en utrolig lettelse.
rampete robin Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jentungen min på 5 år fikk diagnose barneastma. Husker ikke hvor tidlig det var, men det var i løpet av første leveår en gang. Var kanskje nærmere året. Måtte flere legebesøk til før noe skjedde. Hun ser når heldigvis ut til å ha vokst det av seg :-) Stå på. Be evt om henvisning til barneavdeling på sykehuset for videre utredning. Er ikke noe gøy når de hoster så de kaster opp... Dårlig nattesøvn blir det på alle i huset også. Legen vår sa at det var lurt å behandle så tidlig som mulig, slik at det ikke utvikler seg enda mer. Lykke til
Mamma til to tette Skrevet 12. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. november 2008 Takk for svar og erfaringer. Ikke godt å høre på en liten baby som sliter med pusten og hoster så sårt nei. Vi har vært oppe flere ganger om natten de siste ukene, hun vekker storebror og resultatet er noen ganske trøtte foreldre og barn. Fastlegen var veldig på å anbefale meg å gå på barneklinikken hvis det ble verre men jeg spurte om hun ikke bare kunne henvise meg hvis hun var så usikker.
La Perla Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Ja, jeg synes du skulle prøve å få en henvisning. Det kan jo uansett ikke skade.
Galskapens overhode Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 jenta mi hadde astma fra hun var 8 mndr til 22 mndr før vi fikk rett behandling. Legen skrev bare ut ny resept på efedrin hver gang vi var innom.. Nå er hun 5 år og har nestenvokst det av seg. Kun bitte litt infeksjonsastma igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå