Gå til innhold

Dere som er sykemeldte.....

Linn,Skrållan&LilleSøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange uker får dere sykemelding for av gangen??

Hvor mange uker er dere,og hvor mange % er dere sykemeldte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanligvis for 2 uker av gangen, med unntak av i ferien, da fikk jeg for 3 eller 4 (dette var 100% sykemelding - samme som forrige svangerskap og hos samme lege). Nå er jeg rett over 70% sykemeldt, og fikk for hele november på en gang (med beskjed om å ringe dersom jeg vil/trenger jobbe mer/mindre).

Skrevet

Og jeg er 26 uker i dag, vært sykemeldt siden uke 6. Svangerskapet forløper seg så og si helt likt som forrige gang, så både jeg og legen vet litt hva det går i, hehe. Forrige gang var jeg 60% sykemeldt ca fra uke 20 (100% før) og 40% sykemeldt siste trimester tror jeg det var.

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Jeg fikk sykemelding 10. november og da frem til 5.januar rett og slett fordi legen sa til meg at det var greit med tanke på nav og utbetaling av penger også skulle han ha masse fri i jula, helt greit for meg det :)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

glemte å si at jeg er 100% sykemeldt.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 3 perioder nå.. Første gang 2 uker 100%.. Deretter 1 mnd m 40%.. Da denne gikk ut fikk jeg 6 uker m nye 40% men etter 3 uker sa det stopp.. så da endret legen resten av ukene til 100%.. Hva jeg får neste gang aner jeg ikke. men antar jeg ikke skal ut i jobb igjen... Det tar seg vel ikke plutselig opp i grunnen..

jeg er 24 uker på vei nå!

Skrevet

Oki,takk for svar.

Jeg er i uke 9 og har vært 50%sykem,men måtte øke til 100% for en uke siden.

Var på kontroll i dag,og fikk forlenget 100% til fred 28 nov.

Skal på ny kort time onsd 26 for og se om jeg må forlenge sykem.

Er helt gåend om dagen jeg.Kvalm,trøtt og fikk jo bekreftet at jeg har lavt bl trykk så ikke rart jeg er svimmel.

Jobber i butikk,så kan se for meg at jula kan bli tung.men,alt kan jo snu å.

Men,nå fikser jeg ikke annet enn og være hjemme.

Har en datter på 3år som også må ha litt oppmerksomhet av mamma;)

Skrevet

har vært sykemeldt siden uke 14,før nye sykemeldingsreglene.men jeg har kraftig bekkenløsning siden da.fikk sykemdelding for 1 mnd i gangen.så jeg fikk ny hver gang jeg var på kontroll.100%sykemedlt fra da.

Skrevet

Hva er dere sykemeldt for?

Skrevet

Først hyperemesis som ble avløst av bekkenplager (som passer dårlig med butikkjobben min, og litt lite muligheter for så mye tilrettelegging).

Skrevet

100% SM. fra1 november til 4 januar , og blir det helt ut svangerskapet pgr kraftig bekkenløsning.. legen ville ha meg inn igjen i januar for å snakke om form og sånn igjen:)

Skrevet

Føler meg heldig, asså. Er 22+4 og ikke vært syk en eneste dag i svangerskapet. Har merket at jeg var litt trøtt i begynnelsen, men det gikk jo mer utover fritiden enn jobben, egentlig... Det er jo fortsatt tidlig å si da, men jeg føler faktisk ingenting unormalt med kroppen min, får håpe det holder seg utover svangerskapet også....

Når begynte dere som har bekkenløsning å kjenne noe, og når er det normalt å begynne å kjenne noe? Virker som om dette er veldig vanlig?

Dere får ha lykke til videre i svangerskapet, jenter! Håper dere klarer å nyte dagene, slik at dere kan se tilbake på graviditeten som noe fint! Så skal vi andre holde Norge igang så lenge... :)

Lykke til :)

Skrevet

Hei

Jeg ble sykmeldt fra i dag av. 100% pga bekkenløsning. Er sykmeldt i 14 dager til og begynne med, så skal jeg over på aktiv sykmelding. Får komme og gå som jeg vil. En prøveperiode på 14 dager det også. Skal tilbake til legen for å snakke med henne om det funker eller om det blir full sykmelding etter det.

Jeg jobber også i butikk og det er vanskelig å tilrettelegge. Har også en datter på 15 mnd som krever sitt. Det er jo en heldagsjobb i seg selv det også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...