Monstermamma Skrevet 12. november 2008 #1 Skrevet 12. november 2008 Har dere faste plasser ved matbordet? Jeg er vokst opp med faste plasser rundt bordet, og selv om vi barna nå har passert 30 søker vi automatisk til disse plassene når vi er hjemme... Ser også at det er litt tendenser til fast plass hjemme hos oss selv, lillesøs vil sitte med meg, og da er det praktisk merd de andre to på andre siden av bordet... Mannen min mener dette er uvanlig, men han er vant til å sitte foran tvn å spise etterhvert som fammedl ble sultne... Hvordan er/var det hos dere?
Gjest Sekretøsa Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Hjemme hos mamma var det ikke sånn, men her er det det Vi har faste plasser, mer eller mindre.. hvertfall når alle er samla Hos bestemor sitter jeg også på fast plass når jeg spiser middag..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Faste plasser hos mamma og egentlig her hos oss også. Har forøvrig blitt litt endret på etter jeg ble gravid med nr 2 og har spydd i lengre tid - da har jeg valgt den plassen som ikke innebærer å hjelpe barn med mat, så i praksis har jeg og gubben bytta plass både hos mamma og hjemme. Og i ettertid har snuppa insistert på å ha gubbens plass hjemme, dvs min gamle plass, hehe. Trodde fast plass var helt vanlig?? Dvs i alle fall til man får barn som skal ha plass også da, i prosessen av å få dem (1, 2, 3 osv)
dåsa06 Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Jeg er vant til fast plass fra jeg var liten, og vi har det også nå. Vesla på snart 2 har alt skjønt det å;-) Far sitta, og mor sitta sier hun og peker på våre respektive plasser. Hun selv sitter i høystolen sin for enden av bordet, og der kommer hun nok til å ha sin plass, værtfall så lenge hun behøver hjelp fra oss under måltidet. Vi har også hver vår godstol, og jeg MÅ sitte på min plass, ellers føles det galt;-))
Gjest Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Det har blitt faste plasser, ja. Hadde det slik hjemme hos mamma og pappa også. Verken hos mamma og pappa eller hjemme hos oss selv har det vært gjort noe for å innarbeide eller fordele plassene, det har bare blitt sånn helt av seg selv. Jeg synes det er både hyggelig og viktig å sitte sammen ved matbordet, for det er en god mulighet for familien til å være sammen og snakke sammen. Så å spise forran tven etterhvert som en ble sulten hadde ikke vært noen aktuell løsning her i huset.
Honningmelon Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Ja, hjemme hos oss er det faste plasser Var sånn hjemme når jeg var liten også. Var ingen som bestemte det, men det ble bare sånn.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Faste plasser ja =)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Her er det faste plasser på kjøkkenet og til dels i spisestua, bruker den ikkje så ofte. Ungane har sine stolar som dei sitter på. Heime hos mamma og pappa så er det litt faste plassar, det har blitt endra på nå som det har komme ungar til, den minste sitter alltid på enden og har tripp trapp stol der. Hos svigers er det også litt faste plassar, det er slik for at me skal kunne hjelpe den som trenger hjelp av ungane, er slik hos mamma og pappa også. Men nokon gonger så skal ikkje eg hjelpe vesla da skal "moj".
Plutselig_gravid Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 hehe, dette har jeg ikke tenkt på. Men, jo - - - vi har faste plasser. Både hjemme hos mams og paps og hjemme hos oss selv. Men, det har bare blitt sånn. Ingen som har gått inn for at "nå skal vi lage oss faste plasser".
Alba44 Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Ja, både hjemme hos oss, hos svigers og mine foreldre. Hehe...rare greier.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Stort sett faste plasser ja...må nesten det når snart 3 unger skal hjelpes med maten =P Må plassere ungene litt strategisk ettersom hvem som trenger mest hjelp, hehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå