Gå til innhold

Et typisk trekk ved guder


Anbefalte innlegg

Skrevet

Et typisk trekk ved guder er at de ikke eksisterer.

 

Untatt den eneste ene, eller har jeg misforstått noe? 9999 av 10.000 guder eksisterer ikke.

 

Når det gjelder den eneste ene, kan man ha helt forskjellige oppfatninger (tro) på hvordan denne er, hva den har gjort, hva den krever av folk etc.

 

Det holder at to mennesker med forskjellig religion tror på "den av gudene som eksisterer. Og vips, så tror de på samme gud. Dét må også gjelde dersom man tror at den eneste guden er et helt hierarki av skikkelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er alle her enige i at bare én gud finns på ordentlig?

 

Og i at alle tror på den samme guden dersom de tror på "den som er ekte"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...