Gå til innhold

Hva synes dere om denne lista til mannen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i parterapi... Lang historie, men utroskap paa nettet fra hans side er en av grunnene til at vi sliter. Jeg klarer ikke stole paa han lenger. Terapeuten har sagt at jeg maa begynne aa "practice what I preach", dvs ikke gi han alle mulige slags regler jeg mener han skal folge og saa tilgi alt han gjoer uansett... Det kan jeg jo vaere enige i. Han sa jeg boer skrive ned en liste over ting som er uakseptable for meg og som vil foere til at jeg forlater sambo en gang for alle (ting som KAN skje da, typiske deal breakere som er relatert til ting ved han jeg ikke stoler paa naa). Hva synes dere om denne lista:

- At han lyver til meg, det vaere seg direkte logn eller unngaar aa fortelle noe han burde fortalt meg

- Han er utro, noe som omfatter sex, kyssing, eller slibrig florting

- Han oppretter profiler eller kontakter noen paa sjekke-eller eskorteservicer paa nettet

- Han oppretter en hemmelig email konto som jeg ikke vet om

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres helt ok ut..

Hva skal man liksom med en hemmelig epost uansett?

Man vil jo gjerne ha mail inn :)

Skrevet

En hemmelig en i tillegg til den vanlige da.. Som brukes til aa sjekke damer paa nett med for eksempel!

Skrevet

Hadde gått fra han lenge før lista ble så lang.

Skrevet

En liste kan ikke inneholde "burde" om du skal ha noen som helst mulighet til å følge den opp; "burde" er subjektivt. Begrens deg til løgn - de største unnlatelsessyndene kan greit fanges opp likevel.

Hemmelig epostkonto er en menneskerett.

Resten er greit.

Skrevet

Enig i det med burde...

Med hemmelig epostkonto mener jeg ikke at jeg ikke har tilgang til den, men at jeg ikke vet den eksisterer en gang. Er den en menneskerett aa ha det? Hvorfor det?

Skrevet

Fordi man ikke trenger dele alt mulig, det er ikke nødvendigvis noe som skader den andre selv om det er noe som ikke er kjent. For det er jo kun én grunn til at du skulle kjenne til alle hans konti - at du skulle ha mulighet til å gå inn eller bli sluppet inn for å sjekke. Det er bedre at du ikke nevner det i det hele tatt - det er nummeret før "sjekke mobilen og åpne posten hans", dvs det absolutte lavmål.

Skrevet

Kan du ikke heller si at noe sånt som "oppretter profiler eller kontakter noen på sjekke-eller eskorteservicer på nettet eller bruker e-post og internett til sjekking overhodet"?

Jeg er også litt i tvil om det første punktet ditt. Selvfølgelig skal man tilstrebe ærlighet, men et forhold der man aldri lyver til hverandre høres rett og slett strevsomt ut. Da snakker jeg ikke om løgner av typen "jeg var i blodbanken etter at jeg jobbet frivillig på suppekjøkkenet" mens man egentlig peisa i vei på tre mindreårige colombianske prostituerte.

Skrevet

Jeg skjønte det da :)

Var bare et resonnement kan du si..

Skrevet

Jeg synes tre av punktene er litt like. Ikke lyve eller holde hemmelig ting han bør si, samt opprette email uten at du vet, og opprette profiler på sjekkesteder du ikke vet om. Det er jo bare å kalle en spade for en spade og forklare at han ikke skal gjøre noe han må holde hemmelig for deg. Men selvfølgelig, om han må ha alt det forklart med teskje er det en annen sak, men da er han ikke til å stole på uansett, om han liksom prøver å finne smutthull i "systemet"..Han må bare forstå og akseptere at slike ting er uakseptabelt, pronto.

Skrevet

Synes punkt to og tre er greie. At du skal vite om hans e-postkontoer, ser jeg ikke hensikten med. Regner da med at du ikke leser hans e-post uansett, så hvorfor skulle det spille noen rolle om han har mange kontoer eller ikke. Første punkt, om løgn, er vanskelig. Er enig med de som sier at 'burde' er et ord som ikke kan være med. Folk har forskjellig oppfatning av hva som er viktig og ikke, og menn har ofte et annet forhold enn kvinner til hva som trengs å fortelle, uten at det er noe galt i det, eller at det trenger være noe stor sak. Noen løgner er også helt uskyldige, og noen er til og med positive. F.eks foretrekker jeg at mannen sier jeg er fin, selv om jeg den dagen er full av kviser, og vet at jeg er langt fra fin.. Kanskje heller: ikke lyve, spesielt ikke om alvorlige ting, og aldri lyve på direkte spørsmål. Hvilke punkter har han for deg?

Skrevet

Jeg ville droppet nr 1 og nr 4.

Noen småløgner må man regne med i et forhold og jeg synes også alle bør ha rett til å ha noen hemmeligheter for partneren sin. Jeg ville i hvertfal heller forlatt min mann enn å godta de reglene. Du må gi litt du også og ikke kreve å få kontrolere ham i ett og allt.

Skrevet

Tusen takk for innspill alle sammen, det hjelper utrolig mye! Jeg tror poenget til terapeuten er at jeg skriver denne lista, presenterer den til mannen min og saa diskuterer vi det, hva som er greit, hva som ikke er greit saann at det er en felles oppfatning av dette (det er jo ikke alle som har samme sperrer for eksempel, saa er greit aa vaere helt sikker paa at han vet at jeg IKKE godtar det hvis han kontakter damer paa nettet - da kan han ikke komme med "jeg var bare nysgjerrig" eller "jeg mente ingenting med det" i ettertid).

Saa jeg vet ikke hva som er paa lista hans enda, men jeg har aldri vaert utro da saa synes ikke det er saa rart hvis jeg har mer "kontrollbehov" enn han. Eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...