Gå til innhold

Hvordan trener dere bekkenbunnen?

Anbefalte innlegg

Gjest varmsjokolade
Skrevet

Vet liksom ikke hvor mange knip, eller hvordan jeg egentlig skal gjøre det.

Forebygger det eventuelle problemer ETTER fødsel også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det forebygger ja..:)

Jeg pleier å knipe litt i hytt og pine, men de anbefaler vel at man kniper og holder noen sekunder 10 ganger i strekk. Dette bør man gjenta rundt 3 ganger om dagen.

Skrevet

Tror det var noe sånn som å holde i 8-10 sekunder 10 ganger, gjenta 3 ganger om dagen, ja (som skrevet over her). Det er iallfall slik jeg holder på nå. Om det forebygger vet jeg ikke, men jeg vet iallfall at jeg slet etterpå, og jeg knep ingenting før! Så det kan iallfall ikke skade.

Pussig at det er så slit å gjøre, man kan jo gjøre det nårsomhelst, hvorsomhelst, likevel syns jeg det er et herk.. hehe, men jeg skal iallfall holde det gående denne gangen, alternativet er mer slitsomt.. :)

Skrevet

Glemte å si, hvis du ikke vet det, at man kan teste at man kniper rett ved å knipe av strålen når man er på do. Du skal ikke trene slik, det er ikke bra å knipe strålen for mye, men sånn for å sjekke er det glimrende:)

Vi ble forresten "opplært" på sykehuset at man skulle tenke seg en heis... hehe.. Vi skulle gå inn i heisen og lukke dørene (altså knipe), så skulle vi la heisen kjøre opp, altså heve bekkenbunnen. Jeg synes det er vrient å dele de to, så jeg lukker dørene samtidig som jeg lar heisen kjøre oppover :) Sikkert uansvarlig, men det funker :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...