Lady-alice Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 hei=)jeg og min mann har fått ja til IVF behandling.og er blitt satt opp til uke 4. Da jeg får mensen i desember så skal jeg ringe inn og fortelle dato for dag 1. Det jeg lurer på er...er det noen her som vet når jeg da sånn ca skal begynne på nesesprayen? jeg vet jeg kunne ringt klinikken..men..vil kke virke inpåsliten der..hehe-- Klem
elmaaani Skrevet 12. november 2008 #2 Skrevet 12. november 2008 Heia! Kan fortelle hvordan det forløper seg hos meg. Jeg har begynt med spray på dag 20 etter den innringte mens. Deretter går jeg på denne i 2 uker før jeg begynner med sprøyter =) Når du begynner med sprøytene går det fort =)
Lady-alice Skrevet 12. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2008 ok=)tusen takk for svar. da kan jeg begynne å telle litt på kalenderen og forberede meg litt=)hehe...jeg gleder meg kjempe masse til å sette igang. spent på hvordan jeg vil reagere på medisinene..men det går vel bra tenker jeg...prøve å ikke være pysete:) når jeg ringer inn mensen min i des.kommer de på klinikken til å fortelle meg når jeg skal hente ut medisinene??..eller bør jeg gjøre det i god tid nå. Beklager sånne "enkle"spørsmål..dette skulle jeg egentlig vist da=)men men ....det er jo fint å få svar på ting man lurer på. +at alle her inne er jo veldig flinke til å svare og legge inn fine innlegg på det man lurer på ..og ikke minst masse trøstende og støttende ord. Det er jo veldig fint at det er et slikt samhold her inne...for det er jo ikke alltid like lett det vær enkelt går igjennom. klem
♥ lillemin ♥ Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Jeg skal til icsi behandling, men regner med at medisineringa er nok så lik. På min dag 21 etter innringt mensen skal jeg begynne på spray i hvert fall. Medisinene henter du på posten, behandlingsstedet sender det dit. Husk på at du må betale ut når du henter, sånn at du passer på at du har nok penger med deg... Ganske dyrt dette her! Ingen spørsmål er for dumme, det er jo ikke naturlig at man skal vite alt dette som omhandler det vi skal igjennom. Sitter inne med masse spørsmål selv, så er innmari fint med en side som dette der man kan utveksle erfaringer og støtte hverandre litt! Ikke kvi deg for å ta kontakt med behandlingssted, de har nok full forståelse for at man spør. De jobber tross alt med dette og har de fleste svarene... Lykke til!!
tirilsen Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Hei du, ikke noe er dumt i denne sammenheng, her må man spørre, så blir man klok ) jeg er på Ullevål og begynte med Synarela dag 21. Fikk tilsendt resepter i posten fra Ullevål 1 uke før oppstart og hentet de ut på apoteket (1000,- kostet en spray), skal gå på det i 2 uker, inn og sjekke opp om alt står bra til - jeg har begynt med HveteGress noen her inne anbefalte og tar folat og Bvitamin - så skal være godt rustet - håper vi starter med sprøyter etter de 2 ukene. Jeg har null symptomer..kanskje bare et snev av hodepine..lykke til - dette blir spennende )
Lady-alice Skrevet 13. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2008 hei=) takk igjen for alle svar. ja dyrt er det med denne prossessen...men det gjør ikke no...jeg og mannen min har spart og mener at det ikke finnes noen sum som er for stor til å endelig en dag bli velsignet med et lite barn. men så klart at det er urettferdig at noen klarer det på egenhånd og faktisk i mange tilfeller velger å ta abort .det synes jeg er trist. og det er jo mange som blir det ved et uhell oxo og at de gråter ved tanken på at de har blitt gravid(og det er ingen lykke tårer) sånn sett så synes jeg det er urettferdig fordelt her i livet...men men...nå er det da engang sånn og det må jeg bare leve med. Det blir vel min/vår tur en gang oxo. Ikke misforstå meg..jeg unner alle og da mener jeg alle den lykken å bli gravid....og når jeg får høre at det er noen som sliter med å bli gravide så gjør det meg vondt...for jeg vet selv etter 5 år hvor vondt er det å ikke klare det. i august så flyttet vi inn i nytt hus(her vi bor nå)=)og her går vi å sliter med å bli gravide og ikke nok med det at alle venninnene mine er blitt mammaer og noen går gravide.så får jeg greie på det for et par uker siden at min nærmeste nabo(ei singel jente på 19år)hadde blitt gravid og av alle ting ikke hviste hvem faren var...... trodde jo aldri det da at jeg skulle få greie på det om den nærmeste nabon lissom...må klø meg litt i hode ,,synes jeg er litt uheldig at jeg får høre om "alles"positive tester....synes det er gravide og småbarnsforeldre rundt meg hvor enn jeg snur meg jeg nå. men men....;(
tirilsen Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 hei lady-alice, ååååå vi er mange i samme båt, det er egentlig litt godt å tenke på, man er ikke alene om å syns verden er urettferdig! Veldig ok med dette forumet altså!! Jeg har ingen min omgangskrets som har sliti så mye som vi har..alle er med barn eller har barn og svever av lykke..Jeg har gitt opp å bli bitter på alt og alle..nå er jeg bare glade for at de får det til faktisk..for nå er vi endelig (etter 3,5 år) i gang med IVF (jippi!!!) og jeg stråler som aldri før..kanskje vi får ei lita spira i 2009, hadde jo vært helt fantastisk ) Merker ingenting av Synarelaen jeg..leser om så mange som får bivirkninger, men ikke noe på denne dama..ennå...er jo bare i en første uka..så mye kan skje. Masse masse lykke til Lady-alice og alle andre - skal se vi blir på tjukka alle sammen snart..keep the spirit up!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå