casandra1980 Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Er blitt så plaga med halsbrann i det siste. Finnes det noe tabl man kan ta for dette?eller noen andre gode tips? Holder på å bli gal,får det av nesten alt jeg spiser.
♥ DAME Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 melk eller gulrøtter! Funker hver gang! (Gulrøtter holder halsbrannen borte lenge også! ) Aprilgutt<3iMagen [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 23:46 6.11.2008 Hei. Er i uke 22 med tvillinger og har vært plaget med halsbrann nesten hele tiden. Lovehearts har funket greit for meg. Har hørt at melk også skal være bra. Til Aprilgutt<3iMagen; takk for tips om gulerøtter!! Det skal jeg teste ut! Dobbel glede!! ) ) [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 07:50 7.11.2008 har ikke brukt annet enn melk jeg, fungerer supert her. Har også hørt at loveheart skal funke. Feliz31 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 08:10 7.11.2008 Ingenting som slår vaniljeis til kvelds, det hjelper kjempegodt! Ihvertfall en liten stund, også er det en kjempegod unnskyldning til å kose seg med litt is da ;-) Kristin1974-Gravid igjen! [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 08:26 7.11.2008 Hmmm.. Is var jo et meeeget godt forslag da Kristin=;-) He he.. endelig barnimagen=:-) [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 08:44 7.11.2008 Loveharts!! Jeg trodde det ikke selv før jeg prøvde! :-) Og det er enkelt å ha med seg overalt. elikatt-venter-nr4 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 09:21 7.11.2008 Melk med litt fløte oppi funker svært godt for meg )) Askepott med baby i magen:) [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 09:24 7.11.2008 Har hørt at Club Soda skal hjelpe, men klarer ikke smaken så har ikke prøvd. Har begynt å plages jeg også, så takk for tips. Det hjelper også å IKKE spise og drikke diverse, slik som sterk mat og te/kaffe sent på kvelden. Sist jeg var gravid og hadde halsbrann drak jeg mye melk, som jeg ikke tåler så godt og dermed fikk dritvondt i magen... Ellers husker jeg også den rosa gugga man kjøper på apoteket som jeg var helt avhengig av å ta før leggetid de siste par månedene sist, gruer meg til (om) det blir så ille. Faylinn [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 09:21 7.11.2008 Da blir det loveharts i vesken og skapet Det er jo nesten for godt til å være sant, meeeen må bare prøves ut. Melk har jeg de siste 20 årene ikke drukket annet enn i kaffe eller te, så den blir verre å bli vant med. Men er det noe dere spiser/drikker som bare øker ubehaget? Jeg merker det hvis jeg spiser noe sterkt sent på dagen eller kaffe på kvelden, har det noen sammenheng???? Halsbrann er noe jeg tidl bare har hørt om og aldri vært borti.......til nå tuppa_termin feb.-09 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 10:17 7.11.2008 Ja, brus og sterk/salt mat øker halsbrannen for mitt vedkomne. vingummi og den type godt gjør også vondt verre..... selvfølgelig også det å spise seg stappmett..... jeg spiser heller litt oftere og mindre... noe som er sunnt uansett. schipper [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 13:17 7.11.2008 Var plaget med halsbrann i mine 2 første svangerskap og loveharts funka veldig bra:-) Mamma til 2:-) [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 16:59 7.11.2008 Jeg er 16+1 i dag, og har merket det hele tiden, men enda mer de siste dagene. Lovehearts funker, men er lei det nå.... I går satt jeg på stua med en liter melk på bordet, for det virker nå, iallefall en liten stund... Men det værste er å være plaget store deler av dagen. Blir så uggen og småsur, og det er ikke greit når man jobber i barnehage akkurat... Men skal prøve gulerøtter altså, det er jo godt og sunt også! *blomsterpiken* 16+0 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 18:49 7.11.2008 ja vil tro at lovehearts vil funke...det er jo nesten det samme som nyco..jeg bruket nyco mot halsbrann i alle mine svangerskap...funker som bare det kimby [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 18:58 7.11.2008 Hei! 22 uker her og har hatt halsbrann i en mnd allerede. Gaviscon fra apoteket i flytende form og som tyggetabelett har virket veldig bra for meg. Har ikke funnet noe mat som virker mot halsbrann, utenom å drikke melk når halsbrannen oppstår, men det du bør unngå er i allefall sterk mat og krydder. m.skadberg [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 20:11 7.11.2008 Hei ! Jeg ahr hvert skkkelig plage med halsbrann og prøvde det meste. Ingenting hjalp. Så fik jeg råd om å prøve stangselleri, og det funker !!!! betti73 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 20:41 7.11.2008 Oj, takk for mange gode tips! Har ikke vært så plaga med halsbrann enda at jeg har tenkt over at jeg må få det vekk.. men har irritert meg et par ganger ja.. og så genialt at man allerede har medisinen hjemme birrisj05.02.09 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 00:17 8.11.2008 Hadde halsbrann de siste 3 mnd av forrige svangerskap og merker at det kommer en gang i blandt nå også, heldigvis ikke så ofte enda. Det som hjalp meg forrige gang var lovehearts, klarte ikke bruke gaviscon for det smakte så vont. Men man blir jo lei av lovehearts også (hadde ikke trodd det var mulig, men det var det), pluss at det er litt vanskelig å få tak i her jeg bor. Så det beste for meg var å forebygge. Jeg kunne ikke spise noe med honning (ikke engang honningristet müsli) og på slutten trappa jeg ganske mye ned på brødet også for jeg fikk halsbrann av det. Kan ikke huske at sterk mat var så stort problem, men kanskje spiste jeg ikke så mye sterk mat uansett. Sitrusfrukter var hvertfall ikke noe problem, men det er jo noen som får plager av det. Huff, halsbrann er noe dritt. zitapus [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 13:56 8.11.2008 Øl funker, her går det i munkholm og vørterøl. da er det ølskummet som kommer opp i spiserøret i steden for magesyra. Hjelper det, men ikke noe langvarig virknong da Nå skal jeg jammen prøve gulerøtter!!!!!!! venter barn nr. 3 [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 13:58 8.11.2008 BIOLA... veldig bra, melk og loveharts zanzibar [svar på dette innlegget] Sv: Halsbrann....!!!!!!!!!!! Hva tar dere mot det utenom apotekmiddler?????? 09:28 9.11.2008 Spis tre mandler, eller drikk et glass sitronsaft (sånn gul flaske og bland med vann). Fungerer hos meg. meg og larven
casandra1980 Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 wooow nå ble jeg imponert:)skal ta meg et glass melk til å begynne med,så går jeg vel over til nyco og andre div ting senere:) Tuuuusn takk:)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Lovehearts når det ikke er så ille, Link fra apoteket om det ER ille... Gaviscon får jeg brekninger av (uansett form) og melk orker jeg ikke..
birrisj05.02.09 Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Verken gulrøtter, melk, Nyco, tyggis osv funka på meg.. så jeg har kjøpt Link på apoteket, der er sånne tyggetabletter med peppermintesmak. Kjøpte den sterkeste de har, og tar bare en halv hvis jeg ikke plages skikkelig..
birrisj05.02.09 Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jeg har også lagt merke til at jeg får halsbrann hver gang jeg drikker appelsinjus.. det er jo ganske "surt", så stemmer nok. Men jeg kan ikke kutte ut jusen, det er jo noe av det beste jeg kan få Så heldigvis har jeg Link..
passilurken Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 jeg sverger til samarin. ikke tåler jeg melk, gaviscon kaster jeg opp av, ikke klarer jeg sukker, skulle ønske jeg kunne spise is, men det tåler jeg heller ikke, har problemer med to fyllinger så gulrøtter er nytteløst... puh, for en klaging!!!! ha ha ha:) neida, jeg har det egentlig ganske fint i forhold til mange andre, og når halsbrannen er som verst tar jeg jeg meg en banan og et glass samarin. virkningen er nok ikke like sterk som apotek-midler, en jeg må jo opp å tisse midt på natten, så da tar jeg meget glass til:) har til og med begyn å like det!!!
casandra1980 Skrevet 12. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2008 Link må prøves:) Nei appelsin juice er ikke noe særlig å drikke når man har halsbrann:( gjør det vondt verre ja. Melka hjalp ikke på meg:( like masse halsbrann..Å sånn skal man kanskje gå i 20 uker til.Hjelpes.
Trollunn Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 melk er alkalisk- syrenøytraliserende, så det skal hjelpe de fleste. Men det er om og gjort å drikke MYE! Hjelper ikke med en slurk nei. Drikk og drikk til du merker at det hjelper. Og så er det jo sunt for oss da
Mayken Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 tro det eller ei, men jeg gikk til healer. Først og frems pga kvalmen min, men halsbrannen forsvant bare etter en time og har ikke kastet opp siden jeg var hos henne. Dette er ca 2 mnd siden. Hvis ikke noe annet funker, er det absolutt å anbefale et lite besøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå