mamma til Oliver Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hei! Trenger noen synspunkter av dere mødre:) Har en gutt på snart to år med en far som eg hverken er sammen med eller som er så veldig engasjert... Har nå en fantastisk kjæreste som er mer far for min sønn, enn hva hans virkelige far noen gang har vært.. Han har ingen barn fra før og vil gjerne ha snart.. Når bør vi begynne å prøve? Hvor stor alders forskjell bør det være mellom søsken med tanke på sjalui osv..? Vi planlegger å flytte sammen om ikke så veldig lenge men han bor bare 15 min vekke fra meg og min sønn og er her stortsett hver dag etter jobb.. Noen råd ? Tenker sånn på hva venner og ikke minst familien min vil si når jeg evt blir gravid med mann nr 2.... Hilsen forvirret mor...
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Vanskelig spørsmål. Jeg ville ha tatt med i vurderingen alderen deres og hvor lenge dere har vært sammen. Om dere er unge og ikke har vært sammen så lenge ville jeg kanskje ventet.. Har dere vært sammen en stund, så hvorfor ikke. Du sier at dere ikke bor sammen ennå en gang. Hva med å prøve å bo sammen litt å se hvordan det fungerer før dere setter i gang å produsere flere barn. Tenker litt på muligheten for at det ikke skulle fungere.. På en annen side er det jo hyggelig for barna om de er relativt tett i alder, er større sjanse for at de får mye glede av hverandre når de er nær i alder. Når det kommer til søskensjalusi og sån kan jo det oppstå uansett. Slik jeg ser det kan større aldersforskjell slå både positivt og negativt ut: Kan bli en kjempestolt og flink storebror, alternativt at førstemann har vanskelig for å fi fra seg "eneretten" på mamma (og pappa). Så finnes ikke noe fasit svar på hva som er den beste alderen å få søsken. Så mitt svar må vel bli at dere får gjør det som føles riktig for dere..Fordeler og ulemper uansett hva dere velger Lykke til med planleggingen!
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 ser det er lenge siden dette ble lagt inn,men svarer eg.. er i samme situvasjon, har en datter på 5 mnd nå da og far hennes bor 4 timer unna å har bare vært på besøk en gang etter fødselen, da var han der i 20 min. har funnet meg en fantastisk mann(traff hverandre når jeg gikk gravid, eller før eg fant det ut) flyttet så og si sammen med en gang å bor sammen å har det superfint, han er kjempeflink "pappa" han vil ha nr 2, å sitter å lurer på hvorfor ikke, men litt tidlig ennå syns eg, men tror ikke vi kommer til å gå inn i "prøvefase" men skjer det så lir vi lykkelige=) vil ha 2 tette, ser på det som en fordel for barna,=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå