MammaMia123 Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg grudde meg overhode ikke første gangen. Hadde vært med på 2 fødsler, men ble ikke skremt. Men nå gruer jeg meg helt enormt. enda forrige fødsel var veldig grei... Hadde epidural og den fungerte kjempe bra! Nå vet jeg ikke om jeg får det igjen, og det uroer meg noe grusomt
Gjest Sekretøsa Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Tror det er helt normalt ja. da vet du jo hva du går til, selvom det er mest hyggelig! ) Jeg var dritnærvøs sjøl jeg, andre gang.. Hadde epidural (seteleie) med første, og visste at jeg kom til å føde fort..samtidig som jeg hadde denne omdiskuterte strep-bakterien.. Var verre andre gang da, men jeg var ikke på langtnær så sliten! ) Går nok veldig bra )
MammaMia123 Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 Ja, det går nok bra.. Men jeg gruer meg sånn at jeg er helt dårlig.
happybirthday Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Vet ikke hva som er vanlig, men ja - jeg grudde meg mer til nr 2, og enda mer til nr 3. Nå hadde jeg styrtfødsel med revning i fødsel nr 1, og det var først da jeg skulle ha nr 2 at jeg oppdaget hvor mye spor første fødselen hadde satt i meg.
-MtG- Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Jeg hadde en drittfødsel forrige gang som endte i hastesnitt, men jeg gleder meg til denne fødselen:) Jeg har fantasert om drømmefødsel i hodet mitt så jeg tror jeg får det:)
Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Jeg grudde meg også mye mer denne gangen. Visste hva jeg gikk til og selvom den første fødselen var flott så var den også veldig lang og slitsom. Denne gangen gikk det MYE MYE fortere og hele fødselen var bare super eneste jeg ikke likte var at jeg kjente igjen de ulike stadiene i fødselen og fikk litt panikk når pressriene begynte hehe.
HeldigeMEG:) Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 jg er i uke 40, termin 13november.... Fødselen min var vond med nr1, det er det eneste jeg kan si.. kom på sykehuset kl04 og gutten vår kom til verden 0909=) uten smertestillende etc.. greide meg,men ja vondt! Nå gruer jeg meg helt sykt, nesten ikke lyst til å legge meg.... redd for hva natten vil bringe:( syykt men!! Jeg overlever vel dette og. men jg er ikke bare redd for fødsel... redd for hva som kan skje, noe galt med babyen,morkaka vil ikke ut, jeg blør ihjel. etc etc etc syke syke hormoner!!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Jeg gleder meg, og håper fødsel nr 2 blir like fin og rask som nr 1. Dessverre er jo muligheten i høy grad til stede for at det vil ta mye lenger tid enn 3,5t, så vi får se. Jeg tror det er for tidlig å begynne å grue meg ennå, men spør igjen i uke 30-35 så kanskje jeg har et annet svar
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Jeg grua meg ikke til første - jeg visste jo ikke hva jeg gikk til. Med andre så fortalte alle meg at det pleide å gå fortere og lettere, så jeg gikk i godt håp om en kort og smertefri fødsel... ...med nr 3 hadde jeg innsett at fødsler er kjipe(de to første var nesten helt like), og grua meg endel; MEN; den gikk rimelig fort(7 timer) - ikke smertefri - men iom at den var over da jeg regna med at den såvidt var begynt, var det helt greit =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå