Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Min sønn på litt over 3 mnd er så urolig.han vil ikke sove..han er vanskelig å roe,hvis han sovner så våkner han etter kort tid, men får ikke roet han ned i søvn igjen.han skal bare kose på puppen,bruker meg som smokk.der sovner han også,men våkner straks jeg legger han over i sengen.prøver å skape rutiner for han,men virker ikke som han er klar for det enda.hadde det ikke vært for at han hyler tvert jeg legger han ned,kunne jeg kanskje latt han gråte litt så han lærer å finne roen selv,men det er begrenset hvor lenge jeg kan la han gråte også.ikke no sutring eller babling,bare hylskriker med engang han blir lagt.nå er jeg så underskudd på søvn at jeg føler jeg bryter fullstendig sammen.han spiser hele tiden,skrev opp et døgn å da hadde han 11 måltider...legger bra på seg,han er stor da.over 7kg nå.han sover bare mellom 1-2,5 time igangen,hver dag,hele døgnet.er det rart jeg blir gal snart?snakket med helsesøster idag, men ikke så mye som kom utav det føler jeg.gi litt tillegg attpåtil,men han er fortsatt urolig og vil ikke sove,enda så trøtt han er.hjelp!!!hva kan jeg gjøre?har noen no tips eller råd please?jeg er så lei av den skrikinga..altså han er blid masse også,han smiler og ler med hele kroppen sin,en skjønn unge,men så er det dette med søvnen og hyppige matinga:)
xxxJulianexxx Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Det virker kanskje som om han ikke er fornøyd med bare pupp lenger. Kanskje du skulle begynne med grøt. Hvertfall om kvelden. Han er jo stor, og det er ikke sikkert han får i seg nok næring med bare pupp. Min eldste var stor og jeg begynte med grøt da han var 2,5 mnd.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Vi har hatt det litt slik som du beskriver nå i det siste. My gråting og våkning på natta (sov max 1,5 time i slengen før hu skulle ha mat) prøvde meg med ei flaske tillegg på kvelden men ble ikke noe bedre. Så her har vi begynt med grøt, holdt på i snart 1,5-2 uker nå og de siste dagene når hun har fått full porsjon med grøt + ei flaske med MME så soooooover hun endelig, hun sover i alt fra 4-7 timer i slengen UTEN mat.. Så kansje han trenger grøt i tillegg til ei flaske erstatning på kvelden, vi gir maisgrøt som vi blander til med MME.. Jenta vår er også "stor" på 3 mnd var hun 7255 g..
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 Tenkt jeg skulle vente til han ble 4mnd med grøt. men han har krevd mye mat hele veien. med min datter begynte jeg med grøt da hun var 3,5mnd og det gikk kjempefint.han er jo snart det han også. igår sprang jeg inn og ut av rommet hans hver tiende min for han begynte å skrike så ofte og det eneste som hjalp var å legge han til, så når han sovnet igjen gikk jeg ned, så våknet han igjen,å slik pågikk det lenge.så gav jeg han 150ml tillegg ,da sovnet han tilslutt,etter en stund det og,men sov faktisk bare to timer før han våknet igjen.da hadde jeg trodd han ville sovet lenger,men nei..
xxxJulianexxx Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Jeg hadde prøvd grøt i morgen kveld hvis jeg var deg. Han trenger det helt sikkert. Og så har det jo noe med å "få tilbake sitt eget liv" også. Med nattesøvn og sånne ting. Min yngste er født syv uker for tidlig, og til han begynte vi med grøt rett før han ble fire måneder (ukorrigert). Det var faktisk helsesøster som foreslo det. Det har gått helt fint. Ingen grunn til å vente. Lykke til:o)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Høres ut som slik Amalie var når hun var lita (hun fikk bare MME da men hun fikk tydligvis ikke nok når jeg fulgte det som stod bakpå pakken ang mengde og alder). Så hun fikk grøt ved 3 mnd alder og sov som aldri før, hun også bare skrek og skrek når vi la henne fra oss. Kansje du kan prøve med litt grøt for og se om det er det som plager han at han er sulten.. Når Alexandra sover så lenge som hunn gjør nå så er det sååå behagelig om kveldene. Amalie legger seg 19-19.30 og Alexandra legger seg rundt 20.30 og begge ungene soooooooooover :-D
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 11. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2008 åh tusen takk for svarene deres begge to:) nå ser jeg en anelse håp..skal dra å kjøpe maisgrøt imorra;) husker fra sist at den er knallgod..hehe.verdt å prøve,så får vi krysse fingrene for at det er det som skal til:) tusen takk..
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Håper at det er litt grøt som skal til og at du får deg noen timer for deg selv på kveldene der du kan bare slappe av :-)
xxxJulianexxx Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Bare hyggelig å kunne hjelpe:o) La oss få høre hvordan det går i morgen kveld da? Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå