togutter Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 er det ok å ta paracet når man er gravid? Jeg kan så lite om graviditet/svangerskap.. Har sånne "mens-smerter" (har snakka med lege idag, og er veeeeldig vanlig) men gjør litt vondt så lurer på om jeg skal ta en paracet før jeg legger meg...? Eller er ikke det lurt å ta paracet?
Gjest Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 du kan godt spise paracet...både min lege og jordmor sa at jeg kunne spise 1gram paracet 3 ganger for dag...altså som vanlig. men det er jo ikke vanlig å ha så store menssmerter at du må spise smertestillende???er du langt på vei??kanskje du skulle ringe jordmor?
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Tja.. .kan bare svare for min egen del.. Men jeg tar paracet hvis jeg har vondt ja.. Er ikke av den typen som klarer å gå rundt i timesvis å ha vondt i hodet eller magen eller annet uten å prøve å smertelindre litt! Det skal også sies at paracet ikke er farlig for babyen, så lenge man holder seg til anvist dose, som er vel rundt 1-2 tabletter 3 ganger om dagen eller noe......Det står uansett på pakningsvedlegget... Ta deg en paracet du og få deg en god natts søvn!! ::)
togutter Skrevet 11. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. november 2008 er litt tvil hvor langt jeg er på vei.. ett sted mellom 6-8 uker. Var til lege idag, tror egentlig ikke det er noen fare. Hun sa det var veldig vanlig, og mente at det var et kjent graviditetssymptom. Så jeg er ikke redd for det nei:)
bamsemumsa m/3åring+spire Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Jeg fikk beskjed sist at jeg akulle kun ta vanlig paracet hvis jeg måtte ha noe, og ikke ibux eller noe annet
Gjest varmsjokolade Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Jeg holder meg ihvertfall langt unna!
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 jeg har nettopp vært gjennom en liten operasjon,og har hatt mye vondt i ettertid.. fikk beskjed fra legen at jeg kunne ta 2paracet (1gram) inntil 4 ganger i døgnet... har måtte gjort det også,pga at det har vært helt grusomt vondt,og får ikke sove med disse smertene... men prøver jo å ikke ta så veldig mange,men må man så må man..
Gjest Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Smertestillende basert på paracetamol (f.eks paracet) er helt i orden. Smertestillende basert på Ibuprofen (f.eks ibux) bør en styre unna. Du kan lese mer om legemidlene og bruk under graviditet på www.felleskatalogen.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå