Gå til innhold

dere som har fått klyster før:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spørsmål :)

*Er det pille eller flytende?

*Hvor lang tid tar det fra dere får det til dere må på do?

*Hvor lang tid tok det fra dere gikk på do til dere var tømt (og var det kun en dotur?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klyster får du analt, ikke til å svelge;)

Der er flere typer; f eks Klyx, som er liten tube og virker ved å irritere tarmen. Så har du skikkelig klyster, som kan være olje eller vann og da i liter-størrelse.

Du bør holde deg litt(noen minutter) etter at det er satt inn, for at det skal virke best mulig. Men det er vanskelig å holde seg;) Det er kun det som er nederst i tykktarmen som kommer ut.

Andre avføringsmidler som du kan ta oralt(i munnen) virker vanligvis tregere. Som f eks Duphalac tabletter; ta om kvelden, og gå på do om morgenen igjen. ikke alt kommer ut.

Så har du midler for å tømme hele tarmsystemet før colonoskopi eller gastroskopi. Det er hurtigvirkende med JÆV... smak. Da faster du samtidig. Du kan drikke klar væske, men ikke spise mat eller drikke f eks melk.

Kjapp og enkel forklaring ;)

Skrevet

Noen år siden, men da var det ihvertfall en tube som jeg sprøytet inn. Konsistensen var vell som fuktighetskrem. Tok ikke så lang tid før dt funket, maks 10 min. Sprang flere ganger før det ga seg. Brumler og braker i magen....

Skrevet

fikk det da jeg skulle føde, forde jeg ikke ville ha noen "uhell" underveis:) det er flytende på en flaske du får i endetarmen, det tok 3 min så sløøøp jeg på do klarte ikke og holde igjen mere og det var kun 1 dotur... men det er nok være idividuelt vil jeg tro...

Skrevet

:P Jeg vet at det er analt da... Men går ann å få både flytende og pilleform i rompa og ;)

Skal ta ei keisersnitt om to uker, og får klyster på sykehuset på morningen dagen det skal skje.... Så lurer på hva jeg har i vente

Skrevet

Det var flytende. Måtte på do med en gang jeg reiste meg opp (lå på en benk han jordmora sprayet veska i rumpa mi) Tror jeg satt på do i 10 min, men måtte tilbake 2 min etterpå igjen for å tømme siste rest. Alt i alt 15 min på do kanskje.

Skrevet

haha.. jammen ikke godt å vite på denne siden her;)

Det blir nok flytende, og mest sannsynlig miniklyx, siden det kan starte fødsel med skikkelig klyster. Det kan miniutgaven gjøre også, men det er nok mest sannsynlig det du får. Stikkpiller bruker som regel litt for lang tid på å virke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...