Mortiletbittelitenurk Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 ...er det bare meg som har litt ekstra godtesug? Har aldri vært så flink å holde meg borte fra godteri i ukedagene før jeg ble gravid heller, men heller ikke hatt noe konsekvens av det i forhold til økt vekt, så det har ikke vært noe "problem" sånn sett. Blitt endel mer godteri, særlig de siste to ukene... Er 2x0.33l brus + 50-100 g potetgull + evt en sjokolade f.eks en kvikk lunsj veldig mye hver dag, synes dere? Er i uke 22 nå, har gått opp ca 5-6 kg, er det mye??? Gått opp fra 59 til 65 sånn ca...
MintCondition Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Uten å kommentere vekta di (som sikkert er helt normal), så må jeg si at å drikke brus og spise potetgull og sjokolade HVER dag er drøyt ja.
Mortiletbittelitenurk Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 Uffda, jeg fryktet det... Prøver å trene 2-3 ganger i uka, for å holde vekten...men jeg synes bare at sulten og søtsuget blir større av det. Siden vekten aldri har vært noe problem, så har jeg vel dårlige spisevaner fra før, får vel tenke litt mer på det som jeg faktisk fostrer opp en liten baby inni kroppen min...
Yarn Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Hvis det er snakk om hver dag som i "hver dag hele uken i flere uker", synes jeg også det er mye. Hvis du "bare" har en periode som en ukes tid, syns jeg det må være OK. Selv om vekten din ikke nødvendigvis har økt så mye nå, kan den fort gjøre det siden i svangerskapet. Ellers syns jeg kanskje ikke nødvendigvis din økte vekt eller ikke er det viktigste, men at du får i deg litt næring også! Sukker er jo tomme kalorier uten videre næring. Dessuten vil vel barnet ditt bli litt vel aktiv ved stort sukkerinntak? Men, altså, du spurte om mening, og mening får du: Jeg syns du spiser mye snop:) Men du må selv kjenne etter hva som er rett for deg. Selv hadde jeg nok like stor vektøknig som deg uten å spise så mye snop, og jeg la på meg over 25kg.
Ups...4 blir til 5 i sommer... Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Hei.... Ahh..dette var som å lese om meg selv dette gitt.. Hahaha... hva er det bibelen sier..den som ikke har syndet skal få kaste den første steinen.... eller noe i den duren..hahaha..så jeg skal iallefall ikke kommentere deg! Har det på akkurat samme måte..har en vanvittig behov for å stappe i meg diverse..skjønner ikke at det er mulig..Det handler jo til syvende og sist om viljestyrke..og jeg skjønner lett at jeg har fullstendig mangel på det.. Men når jeg tenker meg om, så hadde jeg også det slik da jeg gikk med 1.mann...Spiste 1 pose med slike Kina kuler om dagen...hehe..i følge min mann ble jeg visst et monster uten like hvis jeg ikke fikk i meg den posen... men da la jeg jo også på meg rundt 20 kg totalt! Nå har jeg akkurat passert 6 kg og er i min 29.uke..så kan vel ikke klage denne gangen..Men alt sukkeret er nok ikke bra verken for meg eller snuppa i magen..men den viljen den viljen..fryktelig vanskelig å vende gitt... Nei...får bare bli som det blir..får heller ta seg selv i nakkeskinnet innimellom å begrense seg litt.. Ønsker oss begge lykke til jeg!! :):)
Mortiletbittelitenurk Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2008 Ja, lykke til til deg også!!! Hihi, ja det var den viljestyrken. Er som sagt et lite mat/godtevrak til vanlig også, og det er mulig at jeg får innse at "ungpikekroppen" er svunnen, og at nye tider kommer Jeg får prøve å skjerpe meg litt, ihvertfall innimellom - som du sier! Har jo hatt 3 1/2 mnd hvor jeg verken var mer sulten eller mer "godtesyk", men har sklidd litt ut de siste par ukene...får prøve å "ta meg inn igjen" og ikke la det bli en dårlig uvane.
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Jeg er jo i teorien enig i at det er mye, men i praksis er det jammen ikke lett! Har visst hørt noe om at snop hører til i helgene, men etter at kvalmen min ga seg i uke 25 har jeg spist godis HVER dag... Skam, skam;) Merkelig hvor vanskelig det er å få nok viljestyrke til å holde seg unna...
Mortiletbittelitenurk Skrevet 12. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. november 2008 Ja, det er nettopp det. Når maten endelig begynner å smake litt godt igjen, så smaker det så inmari godt! Hehe
Gjest Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde det problemet jeg også men fant en sunnere løsning:) Kjøp spuash,gulrøtter og agurk og kutt det opp i strimler og ha en god dipp ved siden av istedenfor:D Er kjempegodt og lover deg det funker like bra som det andre:)
Mortiletbittelitenurk Skrevet 12. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2008 Ja, burde kanskje prøve det... Og druer er jo veldig godt for søtsuget. Selv om det er mye fruktsuker, så er det sikkert bedre enn julebrus og sjokolade...hehe Takk for tipset!
jubalong 5+1= 6 Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 he he, tror mange har det sånn, men få som tør å innrømme det... Alle vil jo helst være sunne og perfekte gravide... He he, jeg nevnte det for jordmora på kontroll, og hun bare lo og var enig i at det var typisk at søtsuget kom med positiv test.. Går vel an å begrense det og når en klarer det...belønn deg selv. Kos dere i svangerskapet ,jenter!!
EnLitenPrins Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 Jeg trykker som oftest i meg brus og sjokolade hver dag ja..Har gjort det hele graviditeten og jeg er 20 uker på vei, har ikke lagt på meg 1gram en gang...Før jeg ble gravid kunne jeg ikke spise eller drikke noe usunt uten og legge på meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå