Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Kan det hende man må på sykehus av det?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Det er mange typer av streptokokker, mange ufarlige men også noen som kan være såpass alvorlig at man må på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 om et nyfødt barn blir smittet av streptokokker under fødselen er det en dødelighet på 20% om det ikke blir behandlet. har mor påviste streprokokker skal mor og barn være på sykehuset til faren er over, og om nødvendig behandles med antibiotika. også med behandlign er det stor fare for alvorlig komplikasjoner.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Huff, blir fort mye skremselspropaganda her inne.... Hvilke streptokokker snakker du om? som kan smittes ved fødsel, er det streptokokk B (som er mest vanlig når det er snakk om fødsel og smitte til barnet...)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 jeg var bærer av strep B og barnet mitt fikk det. det gikk veldig fint med oss, heldigvis :-)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Glemte å spørre hi, hvilke streptokokker er det du spør om? Blir litt provosert over inlegget med økt dødelighet... Har selv streptokokk B og snart termin. Men, gidder ikke svare mer på risiko osv før jeg vet om det er Streptokokk b det er du lurer på?
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 om du har streptokokk B og snart termin så vet du sikkert nok om både farene for at barnet i det hele tatt skal bli smittet, og også risikoen for barnet om det blir smittet. jeg brakte det på bane fordi jeg antok at det var streptokokk b hi snakket om siden det er en side for gravide, og fordi jeg selv hadde påvist strep b, og fordi barnet mitt fikk det etter vaginal fødsel. jeg satt meg på forhånd grundig inn i farene og sjangsene og var temmelig redd jeg også, siden det er så stor dødelighet og siden det er så stor fare for alvorlig skade hos barnet også med behandling. jeg er også veldig veldig letta for at det tross alt gikk så fint med oss. så om hi er en gravid som har fått påvist strep b, er det jo fint om hun får litt info om at det faktisk kan være veldig farlig, men at sjangsene ikke er særlig store. det er tross alt en side for gravide. å det er ikke riktig at en går rundt å tror at strep b er helt ufarlig, det er mye bedre om en nybakt mor med strep b faktisk er ekstra på vakt når det gjelder sykdomstegn hos den nyfødte. det er ikke for å provosere, men for å spre litt info. spørsmålet var forresten ikke om risiko, som er veldig lav, men om hvor syk en blir, og det er to forskjellige ting. blir en først syk, så er det alvorlig. når det gjelder strep b, den typen streptokokker som er særlig intressang for bimere.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Hvis det er den varianten du har i halsen du mener, så får du vondt ihalsen, kan miste stemme, feber og ubehag. Som mange andre bakterie infeksjoner
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Hei Du er kanskje nn 22:16? Så du hadde skrevet omtrent samtidig som meg :-) Jeg er 22:17 og rett før deg... Hadde ikke sett det du skrev før jeg skrev noen av mine 2 innlegg... Syntes det var bra at du skrev det var gått bra med dere. Jeg ble litt provosert over måten 21:53 som skriver om økt dødelighet på 20% uten noe mer info. Vet ikke om du er NN 21:53 også? Syntes det innlegget ga grunn til å skremme mer enn nødvendig om man har strep B som jeg og tydeligvis du... Joda, er kjekt å vite om farene, mange vet jo heller ikke om at de er "bærere" av strep b før fødsel.. Hos meg har det ikke blitt påvist på urinprøver, kun bakterie prøve fra skjeden. Da er forsåvidt "faren og smitten mindre" i følge fødselslegen jeg var hos..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Glemte også å si at dette er felles anonym for BIM, DIB og BAM... Ikke sikkert alle som spør her er gravide, kan like gjerne være småbarnsforeldre..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Hei folkens, jeg har en venn over 30 som har fått det. Så driver han og tuller med att han har vært på sykehus osv, han lyver så det renner av han til stadig, så jeg måtte bare høre om det var mulig. HI
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 Ja det er mulig. finnes streptokokker hvor du må få antibiotika fra sprøyte og legges inn. Men som sagt her, finnes mange ulike typer streptokokker.... Kan også være HELT ufarlig
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #13 Skrevet 12. november 2008 Jeg hadde streptokkoker i halsen for noen år siden. Og havnet på sykehuset. CRP i kroppen var over 200. Men var da ute igjen dagen etterpå etter å ha fått litt medisiner. Overlevde med god margin;) Og fjernet mandlene 3 mndr etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå