Frost med sol i magen Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Sambo'n og jeg hadde en liten diskusjon om bading. Han sier at man bader babyer ca en gang i måneden så de ikke skal få tørr hud. Jeg mener det nødvendigvis blir bading oftere for praktisk å kunne vaske bort avføring og annet søl (da selvsagt ikke med såpe...) Noen som har erfaringer å dele?
2SønnerSmå Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Det blir nå noen ganger i uken alt ettersom behov =)
Snia.gutt07,gutt09,?13.6.12 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Vi vaska rumpa under springen hver gang det var bæsj i bleien, da vår første lille ikke tålte våtserviettene. Men full bading fikk han en gang i uka og da uten såpe, de blir jo ikke skitten. Tror nok sambon din har rett ser for meg at faren for tørr hud og eksem øker drastisk hvis du bader for ofte.
Punktum ;-) Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Et par dråper badeolje for babyer minsker faren for tørr hud. Vi bada vår førstefødte en gang i uka, med mindre det var noe spesielt. I perioder med mye avføring ble det oftere.
Nagilimia Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Ei venninne av meg trodde hun var flink og bada sin nyfødte baby annenhverdag. Da fikk den veldig tør hud og eksem. Helsesøster anbefalte å kun bade max 1 gang i uka, men å skylle bort bæsj under springen var selvfølgelig greit. Litt forskjell å la babyen ligge i vannet over tid, enn å bare skylle det og tørke det godt etterpå. Når de begynte med dette, ble gutten dems helt fint i huden igjen
Frost med sol i magen Skrevet 11. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2008 Tusen takk for svar! Tror vi sier for husfredens skyld at "riktig" bading blir en mellomting mellom det vi trodde To uker til termin - og badebalje på plass
Gurine Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Det kommer nå helt an på om man får en gulpeunge eller ei. Vi har hatt to unger som har gulpet MASSE, og det har satt seg hvite klumper under halsen, under haka, i håret, ja overalt. Og den lukta er absolutt ikke god etter et døgn altså, og det hjelper ikke å dytte bortpå med en våt vaskeklut for å få vekk den seige gulpen og lukta. Så her har det blitt bading hver dag til annenhver dag på begge. Har brukt olje i vannet, og aldri såpe, og ingen av dem har vært plaget med mer tørr hud eller eksem av den grunn. De har helt fin hud den dag i dag, og nå er de store. Såg vel heller antydning til eksem i halsgrop og nakke hvis vi ikke badet bort gulpen såpass ofte. Venter nå nummer tre, og håper på litt mindre gulping denne gangen. Blir innmari mye mer vask og bytting av klær med en baby som gulper masse.
lillemor_til_to Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 bruk babyolje..(badeolje) da blir ikke huden "tørr" jeg badet jenta mi annahverdag....ingenting skjedde m huden....de blir bare reine de)) heheh
Førstegangsmamma!! :) Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Hvilken babyolje er bra? Blitt frarådet natusan pga allergifremkallende og giftige stoffer i de..
Gurine Skrevet 12. november 2008 #10 Skrevet 12. november 2008 Det var snakk om giftige eller allergifremkallende stoffer i Natusan tidligere, men vet ikke hvordan det er nå. Vi har uansett brukt og vært veldig fornøyde med Natusan til våre to, ingen allergi eller eksem tross i bading hver dag som jeg skrev. Men så har vi brukt den parfymefrie gamle typen av babyolje fra Natusan, og tester har vist at den er like god som alt annet, og inneholder ikke noe fy fy, det er vel produktene med parfyme det har vært mye snakk om. Så finnes den uparfymerte oljen fra Natusan fremdeles, så kommer vi til å bruke den til siste babyen også. Ingen vits å kjøpe dyre fancy merker i babyolje i hvertfall, da det har vært tester som har vist at de ikke er bedre nn noe annet, bare bortkastede penger.
lilletrollet Skrevet 12. november 2008 #11 Skrevet 12. november 2008 Vi badet han nok alt for ofte til å begynne med, men han hatet å bade så det ble til at han dusjet med pappaen sin to-tre ganger i uka. Da smurte jeg han inn med olje etterpå (ungen altså:-)) siden han ikke fikk tilført olje i badevannet. Dersom man er plaget med eksem er hvetekimolje fin å bruke og den er veldig rimelig på apoteket. Sønnen vår, som nu er nesten 4 år, er ganske ømfintlig mot såper ol, så vi har falt på Neutral sine produkter. De er godkjent av NAAF. Så til lillesøster som kommer til jul har vi kun kjøpt Neutral sine produkter. Fås i de fleste dagligvarekjeder og er veldig rimelig.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 12. november 2008 #12 Skrevet 12. november 2008 jeg bader jenta mi hver dag, det har jeg gjort siden hun var nyfødt. ingen problemhud her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå