Gå til innhold

Blir litt lei meg.. Er hun et utrygt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår på 20 mnd vil ikke si hade når vi reiser fra barnehagen, hun smiler såvidt når vi kommer for å hente henne, også blir hun sint og bare springer rundt å furter, kaster ting og dytter de andre ungene. Jeg får nesten ikke på henne klærne når vi skal gå, hun vrir seg og furter. Vi har det kjempe fint hjemme. Hun får masse kjærlighet og omsorg, men også faste grenser. Føler og tror virkelig ikke at hun er et utrygt barn. Hun er ei glad og veldig sjarmerende koselig jente. Lett å ha med å gjøre. Det er kun i barnehage sammenheng hun oppfører seg sånn.. vet ikke hva jeg skal tro. Føler at vi er dårlige foreldre..redd for at barnehage personalet skal tro det samme. Flere med samme problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hun vært utrygg hadde hun klamra, ikke løpt avsted. Vær glad du slipper å gå fra og hente en gråtende unge, du.

Skrevet

Høres ikke utrygg ut, men mer litt småsjefete;) Tester litt grenser.

Hva sier de i bhg, da? Hvordan er hun der, når dere ikke er i nærheten?

Skrevet

Hehe. Må le litt, sønnen min er nok ganske lik (han er bare 15 mnd). Han skal vise seg fram og gjøre masse show når vi kommer for å hente han i barnehagen. Er grinete og sur når han må ha på klærne og lua. Men de ansatte i barnehagen sier han er blid som en sol hele dagen. Det er nok ikke uvanlig at barna forandrer adferd når foreldrene er tilstede.

Skrevet

Barna er ikke så veldig store før de oppdager at det er forskjeller på regler osv. hjemme og i barnehagen.. viser bare at barnet ditt trives i barnehagen, absolutt ikke at det er utrygt. Du er nok ikke den første som nesten ikke får barnet hjem.. de er så med i det de gjør akkurat da, og liker ikke å avbrytes.. vær glad barnet ditt er sånn istedet for å hyle og skrike når du drar.. :)

Skrevet

Det der er helt normalt i denne alderen. Sønnen min på 2 hyler når jeg går fra barnehagen om dagene,snufs. Når han ser meg begynner han å sutre, tar fra lekene fra andre barn osv.

Skrevet

hvor lenge har hun gått i barnehagen? Viss hun begynte nå i høst kan de jo hende at hun fortsatt er i en innkjøringsfase. Ser disse reaksjonene hver dag hos barn i barnehagen. Det at hun ikke ser på deg og sier hadet når du går, kan være fordi hun hvet hun skal være der og vil distansere seg fra deg på denne måten. Altså hennes måte å takle adskillelsen på.

Det at hun er sint når du henter henne kan ha sammenheng med at hun på en måte "straffer" deg for at du har vært borte fra henne. Dette vil helt sikkert forandre seg etter hvert som hun blir enda tryggere i barnehagen. Det som kan hjelpe når du leverer henne er at den voksne som tar i mot henne kan si" skal du si hade til mamma?" Da gjør ofte barnet det er min erfaring. Luft dette med personalet. Du har ingen grunn til bekymring!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...