Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 hvordan var det i begynnelsen? yngstejenta vår er snart 3 1/2 uke gammel..og eldstejenta som nettopp er blitt 2 år tror jo at babyen er en dukke...vi kan jo ikke gå fra dem alene selvfølgelig, og vi kan heller ikke legge babyen på gulvet da eldste prøvde å legge seg over henne i går..ganske slitsomt.. vi kjøpte en lekegrind i dag, håper det hjelper...men når er det vanlig at søsken blir vant med hverandre? kan jo ikke forvente så mye av en liten 2åring men håper inderlig at jeg ikke må bære babyen på armen hver gang storesøster nærmer seg...er ganske slitsomt og tungt! synes også litt synd i eldstejenta da, det er jo helt nytt for henne..hun går vel rundt å lurer på hvorfor denne "dukka" er her hele tiden..hun prøver også å kle på henne dukkeklær hehe:)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Her var gutten vår 2,5 år da jenta vår ble født. Det gikk overraskende bra!! Han har vært VELDIG opptatt av å kose henne hele tiden. Skal gi ha det kos i barnehagen, skal kose med en gang vi kommer og henter i barnehagen, kose i garasjen før vi går inn osv.. Det første han gjør om morgenen er å gå rett inn og opp i senga vår for å kose henne (hun ligger ofte der etter amming på den tida). Så her har det gått overraskende bra! Veldig opptatt av henne hele tiden, snakker om henne i barnehagen og tar alltid med henne når vi snakker om familie osv. Nå var jo han litt større enn jenta di da, men unger er forskjellige, og hun trenger kanskje litt mer tid på å venne seg til at det nå er et nytt familiemedlem i huset rett og slett:) Lykke til!
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 Her og har det gått ganske bra, men som du sier; må følge med hele tida! Til og med nå når minste nærmer seg et halvt år lar jeg ikke de to minste være aleine sammen. Mellomste(2) er jo så snill, men er vant til å leke med storebror på 4 og der går det jo litt villere for seg. Typiske ting han gjør er feks når han skal støtte seg når han reiser seg, så kan han sette handa på magen til babyen og mose han =P Eller prøve å bære han. Vi har ikke hatt noe form for grind, prøver heller å lære storebrødrene at de må være forsiktige med babyen. Og babyen elsker å ligge midt i mellom dem når de leker på gulvet, så han har fått seg litt "deng" innmellom...sånn er det å være minstebror.
Totette&lillebadehette Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Signerer unepune! Viktig at de lærer seg, så får en heller følge med
LegallyBlond Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Akkurat 2 år mellom mine. Eldste har aldri vært veldig "på" babyen, men måtte selvsagt passe godt på de første mnd. Da minsten ble litt mer mobil (4-5-6 mnd) kunne de leke litt på gulvet, og da gikk det veldig greit. Kunne snu meg uten å være redd for at noe skulle skje =D Men i starten var lekegrind og en kurv hengende fra taket helt supert. Et trygt sted å legge babyen om jeg måtte en tur på do, skulle lage middag e.l Nå er de 1,5 og 3,5 år, og verdens beste venner!
Shabby Cheap Chic Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Her er det 17 mnd i mellom jentene... Måtte passe på hele tida de første 3 ukene men nå er det bra.. Størsta skal bare kose og prøve å leke med henne.. Når hun ligger på gulvet har hun en ring av leker rundt seg.. Størsta har i alle fall skjønnt at hun ikke kan få all oppmerksomheten og har vokst med det:) Minsta er 9 uker nå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå