Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg trenger råd og informasjon fra noen kloke damer. Jeg flytter til ny by, uten mannen min, men med min datter på 1,5 år. Vi er gift, skal ikke separeres, og mannen min kommer etter, etter 6 mnd. Har jeg da rett på noen av støtteordningene, som enslige forsørgere får? Noen som i såfall vet hvor mye? (Jenta må i barnehage, og jeg tjener ca 350.000 i året. Mannen min er student, men ikke medlem av lånekassa(, og blir det heller ikke..)) Takker for svar. Hilsen ei som er i en vanskelig situasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Nei, du har ikke rett på de stønadene enslige forsørgere får ettersom du jo ikke er enslig men bare midlertidig bor borte fra mannen din.. Skjønner det er en vanskelig situasjon men sånn er nå reglene..
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Nei, du er ikke enslig forsørger når du er gift. Om dere hadde separert dere på papiret i seks mnd ville det uansett ikke lønnet seg mye, du tjener for mye til å få os og barnehagedekning. Ville vel fått en ekstra barnetrygd, men det er alt. Og man svindler uansett ikke på trygden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå