Gå til innhold

TO bankende hjerter! (nesten samme som gravide slitere)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 4.5 år, 5 IVF/ICSI-innsettinger av tilsammen 8 egg viste det seg idag TO bankende hjerter på ultralyd-skjermen :-)

Vi fikk UL 6 dager tidligere enn planlagt pga at jeg har hatt to blødninger de siste 10-12 dagene. Heldigvis så alt helt fint ut, og legen sa at når det ser så bra ut og vi er kommet til uke 7 (imorgen) så blir det nok noe utav det her...(selv om man aldri kan være helt sikker).

Vi kunne gjerne fortelle de vi ville, mente han, vi kommer nok likevel ikke til å kringkaste det på noen uker til - men det er jo deilig å høre ham si det (og han vet hva han snakker om, med mange års erfaring på Rikshospitalet og nå på Aleris med fokus på fertilitet).

Legen ble litt stille til å begynne med..det viste seg at han noen øyeblikk hadde trodd at det var TRE der inne.. men heldigvis var det "bare" to. Så nå begynner det svært sakte, men sikkert, å gå opp for oss at ikke bare skal vi bli foreldre til sommeren, ikke til et, men TO barn! Snakker om verdensomveltning :-)

En ekstra kuriositet er det at jeg nå har en IVF-spire og en ICSI-spire i magen! For de av dere som bekymrer dere over at eggene dere får satt inn ikke har delt seg nok så er det kanskje moro å vite at IVF-spiren min startet som et umodent egg ved uttak, ble satt inn mens det var todelt, og er nå like stor som sitt ICSI-storesøsken (som var "perfekt" for innsetting) og helt ihht den størrelsen det skal være for stadiet i svangerskapet :-)

Med andre ord er jeg beviset på at

a) det kan lykkes etter lengre tid - dette var femte innsetting (jeg hadde aldri hatt positiv test før)

B) det kan lykkes med umodne egg ved uttak

c) det kan lykkes med todelte egg ved innsetting

d) blødninger trenger absolutt ikke være farlig

Kom etter inn på gravide slitere, da!! Jeg gleder meg til å se dere der :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må gratulerer her også :o)

Klem

Skrevet

WOW!!!!!

Gratulerer så utrolig mye med TVILLINGER:)))) Så GØY:))

Klem

Skrevet

gratulerer MK73.

Så spennende med to da.

Lykke til med tvillingsvangerskapet:)

Skrevet

Gratulerer så mye med TO spirer i magen :o)

Skrevet

Gratulerer med 2!!!!!!!!!!!

så utrolig morro :)

Skrevet

Gratulerer!!! Så herlig å høre at det går an!

Skrevet

Gratulerer så mye :-)

Og takk for den fine historien din. Jeg har også fått satt inn et 2 delt og et 3 delt egg, og bekymret meg litt for det, da. Derfor ekstra kjekt å høre at også de kan klare seg.

Lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Så utrolig artig å høre MK73! Gratulerer så masse!

Det var virkelig meningen at du skulle dra opp statistikken for oss i uke 41 gjengen, det beviser du jo nå! Kos dere!

Skrevet

Gratulerer MK73, tenk etter så mange år med "prøving og feiling" så venter dere tvillinger;o) Dette kan bare ikke bli bedre, ta godt vare på deg selv i svangerskapet nå!

Skrevet

Wooow !!! Så fantastisk å få se to bankend hjerter etter den lange vegen dere har gått. Det er vel fortjent :-)

Ønsker deg all lykke videre med dine to små spirer !

Klem

Skrevet

oioioi så fantastisk gøy :o) Gratulerer så mye til deg MK73 :o)

Skrevet

Helt fantastisk... det gir håp! Og det beviser bare det jeg har sagt hele tida, at dette dreier seg mye om flaks/uflaks like mye som statistikk - Lykke til videre i svangerskapet.

Skrevet

Så artig!!! Gratulerer så mye!!!!!! Jeg venter tvillinger neste uke etter innsett av et 2-delt og et 3-delt egg. Så JA, det er håp for alle!!

Klem:-)

Skrevet

Utrolig oppløftende lesning :o)))

Masse lykke til videre!

Klem

Skrevet

Tusen, tusen takk, alle sammen!

Jeg unner dere alle av hele mitt hjerte å lykkes med dette store prosjektet vi driver med :-)

Skrevet

Så flott å høre at du endelig har lykkes! Og dobbel lykke med dine to spirer :)) Nyt graviditeten MK73!!! Det kommer til å bli litt av en opplevelse. Selv sitter jeg her med en liten IVF-akrobat i magen og har termin om 5 uker, det er så utrolig spennende!

Ta vare på deg selv & dine to små :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...