Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Ungene mine er nå 14 mnd og begynte i barnehage i August, da jeg skulle begynne å jobbe igjen. Jeg begynte som lærling, men jobber bare 50%. Siden ungene begynte i barnehagen har de nesten ikke fått være i barnehagen, fordi de er konstant syke. Ørebetendelse, halsbetendelse, øyebetendelse, feber og gudene vite hva. Jeg vet jo godt at det er ofte slik det første året i barnehage. Nå har jeg vært så mye borte i fra jobb at det rett og slett er flaut. Jeg føler nesten at de på jobben tror jeg lyger når jeg ringer å sier at ungene er syke IGJEN(!!). Så blir jeg som oftest syk oppå der igjen. Jeg var borte i nesten fire uker fra jobb nå sist, pga ungene ble syke hversin uke også meg de to siste ukene. Jeg blir veldig sliten av dette. Både fordi det blir lite søvn og fordi jeg som oftes blir syk selv. Min mor snakket noe om å ta permisjon i fra jobben frem til sommeren, mens ungene fortsetter i barnehage for å bygge opp imunforsvaret og slik. Er det noen som har vært borti lignende? Kan jeg på noen måte ha rett på noen penger om jeg tar permisjon? Jeg er HELT blank. Huff, dette ble et syte innlegg. :S
lchristin-nydelig tulle Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 jeg har ingen gode råd til deg, men kjenner meg sååå igjen. jeg begynte å jobbe som vikar i barneh. 50% vikar++ men det var 1. året til minsten i bhg og han var mye syk. jeg hadde jobbet i to dager da jeg ble syk og slik fortsatte det. helt forferdelig. dem lo av det på jobben, men jeg følte det helt forferdelig. skulle liksom være en ressurs for bhg. men det var det jeg ikke følte meg. du burde kanskje snakke m sjefen din og forklare ubehaget du føler og kanskje han/hun vet noe om hva du kan gjøre. lykke til videre
Gjest Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Nei, det er ikke noe gøy. Det føles veldig unødvendig. Lærlingtiden min går jo ikke noesærlig og lønn blir det ialefall ikke noe av. Forrige lønning var liksom på en tusen lapp. Derfor føles det helt meningsløst å jobbe liksom. Godt å vite at det er andre som "slikter" med det sammen. Tusen takk
lillebøllaspringmadrass Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Off , kjenner meg igjen. fra jul i fjor til sommern så jobba jeg som dagmamma hjemme med minsten min og to andre barn.. Og da var det mye sjukdom både på mine unger og meg.. off.. var som du sier flaut å ringe tidlig på morningen og si de måtte snu og dra hjem igjen for vi var sjuke - igjen! Men det går seg til.. etterhvert! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå