Gå til innhold

Hva skal til for å få bostøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får i beregningen at man får 0 ved trygd på 240000. Alene med to barn på 2 og 5 år. Leier bolig.. Trodde at det var grunnlag for å kunne få bostøtte. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det lurer jeg også på =)

Skrevet

tror det er enn viss grense på 160 000. en her på dib har utbetalt 17000 netto og får null ihvertfall.

Skrevet

jeg får sikkert ikke mannen tjener 300 000 i året...men jeg har bare barnetrygd...

Skrevet

nei da får dere neppe. jeg søkte en gang da jeg bare hadde 220000 i inntekt, fikk avslag.

Skrevet

Du kan han max 204 000 i året. Mer enn det så får du ikke. Men nå tar de jo utgangspunkt hva du tjente i 2007 da. Tidligere i vår fikk jeg bostøtte på 3500 kr i mnd selv om jeg jobbet fulltid og tjente langt over grensen. Men siden jeg tjente dårlig i 2006 så hadde jeg krav på bostøtte. Nå som de tar ligningen fra 2007, så får jeg ingenting, til tross for at jeg nå er student med kun stønader. Men de kan også ta utgangspunkt i dagens inntekt, dersom den viker fra fjorårets, men da blir alt du får inn tatt med som inntekt. Jeg får da ikke bostøtte fordi de ser på lån fra lånekassen som inntekt. Tar man fra fjorårets inntekt tar de kun skattbar inntekt som inntekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...