Gå til innhold

Noen som er sykepleiere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

lurer på hvor lang skolegang det er og "læretid" før man er utdannet sykepleier?

Har lyst å bli jordmor en gang i tiden å da må man jo bli sykepleier først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sykepleier, men helseutdannet. Du må ha generell studiekompetanse/studiespesialisering og ta en Bachelorgrad i sykepleie ved en høgskole. Utdanningen er treårig og det er ikke læretid i etterkant da du har praksis underveis.

Skrevet

hei på deg:)

Ja, jeg er sykepleier..det er vanlig høgskoleutdanning som tar 3 år, etter det er du ferdig utdannet. Du har praksisperioder, men de inngår i de 3 årene du studerer.

Om du vil bli jordmor må du vel jobbe minst 2 år før du kan ta jordmorutdanningen, på barneavd der jeg jobbet tidligere anbefalte de enda flere år.

 

Stor-trives som sykepleier, selv om jeg forbanner turnusarbeid til tider:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...