Gå til innhold

+3 på eggehvite, hva vil d si? er d farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt nervøs jeg nå da....:S Var på ekstra undersøkelse på Ahus i går å da målte de jo urinen. De sa ike noe til meg om d, men den faste jordmora mi ringte i dag å da sa hun at d, å at jeg måtte få en ekstra kontroll til legen før helgen siden d var en uke til jeg skulle dit...

Syns d var litt dårlig at de ikke sa noe på sykehuset i går da jeg var der siden d var så lite liv. noe de var enig i, men ikke gjorde noe videre med....

Så sitter å lurer litt på hva som skjer....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har 1+ å legen sa til meg at det ikke var farlig men vis det blir mere er det grunn til bekymring.

høres jo ikke bra ut spør du meg.

men nå er jo ikke jeg lege da.

men 3+

hadde kansje ringt til føden for å spørre

Skrevet

+3 på eggehvite er mye, det er vel så og si max utslag. Så lenge du skal på kontroll før helgen så kan du nok slappe av. Ha liten terskel for å ringe føden hvis kjenner noen symptomer du ikke er vant til. F.eks pannehodepine eller smerter under høyre ribbein. Vet du hva blodtrykket ditt var på?

Skrevet

Eggehvite eller protein i urinen kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, men du må da ha forhøyet blodtrykk i tillegg for at diagnosen skal stilles. Proteiner i urinen kan også være tegn på UVI, men da har man gjerne utslag på blod og leukocytter også.

Skrevet

Protein eller eggekvite i urin er mest sannsynleg eit teikn på svangerskapsforgifting. Syns det var veldig rart at sjukehuset ikkje gjorde noko med det. Spesielt teikn til lite liv.

Slik behandling hadde eg ikkje godtatt der det kan stå mellom liv til både mor og barn viss det utvikler seg skikkeleg. Men, viss ein er heilt på slutten av svangerskapet, så utvikler det seg ikkje så mykje. Men, ein skal normalt bli satt på ekstra kontroller, både UL med blodgjennomstrømming + måling av blodtrykk og urinprøve

Men, ver obs på pannesmerte, plutselig mykje vatn i kroppen, smerte i øvre mageregion, flimmer for augene. Og at blodtrykket stiger kraftigt.

Da må du ringe føden med ein gang med tanke på svangerskapsforgiftning.

Det viktigaste er å spise lite salt mat og ligge mest mogleg i ro på ryggen. Og for all del, ha lunta kort viss du merker noko til desse endringane.

Eg går ofte til kontroller no om dagene pga høgt blodtrykk. Har og blitt sjekka skikkeleg for svangerskapsforgiftning. Denne gangen har det ikkje gjort noko utslag på urinprøve og blodprøver. Kun litt spor av protein i urin.

Virker som du har ei dyktig jordmor.

Skrevet

Jeg har jo oxo mye hodepine å er mye hoven å svimel å slik, men tror ikke hun på sykehuset i går fikk med seg at jeg sa det....

Men skal jo til legen i morgen nå så håper han ikke tar like lett på det.

Men hvorfor er d farlig? Eneste hun legen i går sa var at om jeg var like slitn å ting var d samme da jeg skulle til JM 1.12, skulle vi diskutere igang setting... det er jo to uker før termin....

Skrevet

Blodtrykket var på 135/80 så det har gått litt opp dn siste uka....

Nei, jeg syns oxo d var dårlig i går, så er glad jeg skal til legen i morgen.... Er jo 35+4 i dag så vet ikke hvor mye lenger jeg tør å gå når d er så lite liv, for d har vært slik en goood stund, å har vært på undersøkelse pga d før oxo.....

Skrevet

syns du burde ta en telefon til føden for sikkerhets skyld

Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg 3+ og litt forhøyet blodtrykk.

Ble sendt redt på sykehuset for ekstra sjekk med CTG, UL, blodprøver og ny Urin prøve som også der viste 3+.

Fikk ikke lov til å reise hjem fra sykehuset - ble liggende.

Hvorpå Urinprøven steg til 12+ og blodtrykket opp mot 190/110... Fødte spontant (vannet gikk) i uke 35+0

Ha som sagt VELDIG lav terskel for å ta kontakt.

Jeg hadde også lite med liv mot slutten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...