Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke ei eneste lita jente med kort hår i barnehagen, og ikke andre steder heller - ser bort fra de som ikke har hår nok til å gjøre noe fornuftig uansett. Da jeg vokste opp hadde halve klassen kort hår i første klasse, uten at det var stigmatiserende. Klart det er greit nok å slippe klippefaanskapet, men det er påfallende hvor mye mer kjønna hårlengde har blitt i løpet av de siste tredve åra, sammen med alt annet som hører barndom til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Men du må ikke si det høyt. Vi er tross alt likestilte nå til dags, må vite.

Skrevet

Du må ønske deg tegneserialbum med Hothead Paisan til jul, ass.

Skrevet

Ooops, der hadde jeg bestilt meg FEHMUHNIST-t-shirt. Det bare skjedde, lizzm.

Skrevet

Hun har motorsag. Og undertittelen homicidal lesbian feminist. Lizzåm.

Skrevet

Jeg er i alle fall homicidal og feminist, any day. Og disponerer sag. Hvor mye bedre kan det bli?

Du må forøvrig fremdeles se Studio 60 on the Sunset Strip.

Skrevet

Jeg hadde langt hår hele barndommen og ble hetset til jeg var 20. (41 år nå) fremdeles langt) Skal du ikke klippe håret etc. Nå ser jeg at alle mine barndomsvenner har langt hår på jentene sine og må nesten le.... Folk må få gjøre som de vil.... det er det beste. Men det er høy prinsessefaktor blandt jentene for tiden og ja, det tar litt av. De samme Bente og Ninaene ertet meg også for navnet mitt som nå er et motenavn. Det ler jeg også av. I det store og hele må folk bli flinkere til å gjøre det som passer best for dem... Ikke gå i takt. Så hvis du vil ha kort hår på jenta de så er det din sak.

Skrevet

Enig - men det er også hennes sak, dessverre. Og hun er barn i en tid med bare langhåra prinsessemodeller. Jeg lager ikke en prinsippsak av mitt barns utseende så lenge ungen selv bryr seg og det hun ønsker ikke er skadelig i seg sjøl.

Skrevet

datter til samboeren min har alltid hatt langt hår ned på baken. vi kom sammen var hun 5, nå er hun 11. stakkars jente, som skal måtte ha hårvask, hår kjemming, balsam, shampo, og ikke minst tørking av dette enorme håret tre kvelder i uka. så kom det lus på skolen da jenta var 6 år, og det var lusekjemming, og luse shampo, og alt som følger med. kunne ikke den stakkars jenta heller få ha hatt litt kortere hår.

så var det kuttungen med fin kort maskinklipp, som ikke fikk lungebetennele for hver kveld med vått hår, eller svidd hodebunn av all denne føningen.

det er greit å lide for skjønnheten, men kanskje ikke når en er så lita?

Skrevet

Vasker et barn håret tre ganger i uka? Det er vel ikke nødvendig?

Bortsett fra det mener jeg at både langt og kort hår er fint på jenter. Så her er det bare å velge. Kanskje det er en reaksjon på det korte guttehåret mange jenter hadde for en generasjon siden? Men jeg er enig i tråden over; ikke for enhver pris. Og jeg kjenner eksempler der mødrene er så opptatt av det lange fine håret at jenta ikke får klippe det når de er 10 år. Da går det litt for langt.... Identiteten ligger da ikke i håret. Nå har jeg bare gutter, men hadde jeg hatt ei jente som ikke ville gre håret eller det var mye spetakkel med vasking hadde jeg klippet det kortere. Men det finnes jo mange fine bob frisyrer. De trenger ikke å se ut som gutter.

Hvis en av guttene mine vil ha langt hår så skal han få ha det også.

Skrevet

Mine jenter har langt,nydelig hår. Pent og lyst.Aldri vært kort etter at det vokste ut.

Vil ha meg frabedt å bli sett iltert på.

Vitterligen ;)

Har langt hår selv også.

Skrevet

Ingen ser iltert på deg. Fint for deg. Jeg har også alltid hatt langt hår. Det Hi prøver å si er vel at begge deler er fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...