lykkelig mamma!!!!!! Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Jeg tenkte og steke potetbåter i ovnen, noen som har noen gode tips og oppskrifter?
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Har en enkel og god oppskrift:) Sett på steikeovnen på 200grader - Del først hver poteten opp i 8 deler. (du får dem litt sånn båtaktige) - Spre dem utover en langpanne - Krydre på med salt og pepper over alle potetbitene - Hell over olje på potetene Når ovnen er varm, setter du brettet inn i midten La dem først stå i 20 min. Deretter så setter du på varmluft 5 min. Dette er for å få potetene mer sprø. Jeg anbefaler å prøvesmake en potet etter denne stunden, for å sjekke om den er ferdig. For det kommer ofte litt ann på tykkelsen på potetbiten osv. Men prøv deg frem på steketiden:) Håper det smaker:)
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 (o) (o) o <----->
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 uhm.. skulle prøve å lage et fjes nedover.. men det gikk ikke når jeg kjeder meg litt jaaa:P
Gjest Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Litt sent nå kanskje, men jeg skjærer de i båter har på salt og pepper og noe olje, inn i ovnen på 200 grader i ca 30 min , bruker bakepapir under for da fester de seg ikke i panna
Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Blan flytende honning og rødvinseddik i forholdet 1:2, tilsett hvitløk, salt og pepper. Bland godt. Hell over potetbåtene, eller små partypoteter med skall på. Stek på 200 grader, vend om innimellom. Når de er møre strør du finhakket rød løk ig gressløk over. Server
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 jeg lager roast potatoes slik: kjeg halvkoker poteter (kuttet i store biter) i saltet vann, siler deretter ut vannet og rister potetene i pannen saa de blir litt flaket paa utsiden. deretter pensles de med olje og settes i forvarm ovn(rundt 210grader) og stekes til de er gyldne og crispy utenpaa og melet inni. jo lengre de staar jo bedre blir de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå