Gå til innhold

Kort hår på jenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det? Kom over en diskusjon hvor veldig mange av de som deltok mente at jenter med kort hår som regel var lesbiske og maskuline.. Og at de fleste menn/gutter foretrekker jenter med langt hår.

Selv har jeg kort hår, og håper ikke alle som ser meg tror jeg er lesbisk, hehe.. Ikke er jeg spesiellt maskulin heller..

Har en kort asymmetrisk frisyre, altså skrålugg,noe lengre hår på den ene siden, og skrått skjært bak, slik at en hår "tjafs" stikker ut på denne ene siden, hvor håret er lengre.. (Det ble jo veldig flott forklart;)) Ellers bruker jeg sminke, og kler meg feminint.. Syntes selv jeg kler kort best, har hatt langt før..

Så hva mener dere. Er det slik at de fleste jenter med kort hår automatisk blir stemplet som lesbiske, og at de blir mindre foretrukket av det motsatte kjønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne diskusjonen, foregikk den på bedehuset i en liten bygd ellerno'?

Skrevet

Hei! Synes det høres ut som du er fin på håret!!

Jeg har veldig kort hår, og jeg har hatt langt hår i flere hår,men flere mener jeg er mer feminin nå enn med langt hår, og jeg synes det er feil å tro at jenter med kort hår blir stemplet som lesbiske, for veldig mange jenter er kjempefin med kort hår om de har ansikt og hals for det.. Så jeg tror det er mer de kvinnene som har litt maskuline trekk, eller har feil ansiktsform for kort hår blir stemplet som "lesbiske".. gjerne fordi de lesbiske vil helst ser mer maskulin ut.

Så kommer det også helt an på klesstilen din, om du sminker deg osv :)

Skrevet

"De lesbiske vil helst se mer maskuline ut"?

Bor du i ovennevnte bedehus på landet?

Skrevet

Har kort hår selv og har aldri merket noe av det du nevner. Og de lesbiske som jeg kjenner til har alle langt hår, he he.

Men da jeg leste innlegget ditt så kom jeg til å tenke på hvor vanlig det egentlig er at kvinner klipper håret sitt kortere jo eldre de blir. Jeg ser veldig få godt voksne og eldre damer med langt hår. Har tenkt på det før, men kom aldri fram til noen begrunnelse.

Skrevet

som lesbisk (og dermed høyst berettiget til å mene noe her) kan jeg berolige deg med at jeg ikke automatisk stempler korthårede damer som lesbiske.

har menn virkelig så snever oppfattelse av hva som er feminint?

Skrevet

Kort hår på jenter kan være veldig fint, vis personen passer til det.. Ikke alle som gjør det.. Og vis klippen er myk. Noen ser ut som menn ja, mens andre er fine. Kommer helt an på.. Og tror det har noe med helheten, ikke bare håret om noen ser maskuline ut.,

Skrevet

"gjerne fordi de lesbiske vil helst ser mer maskulin ut"

du mener vel fordi at alle heterofile tror at de lesbiske vil helst se mer maskulin ut?

Skrevet

Jeg kjenner flest langhåra lesber, og like mange lesber og relativt heterofile jenter som har kort hår. Ingen av dem sliter med å få seg noe.

Skrevet

Spm i innlegget mitt ble litt satt på spissen;) Men, det var slik det ble diskutert ja. Google "kort hår på jenter", så kommer det opp en del tråder fra forum, hvor mange har disse sneversynte meningene.. Ble litt forbauset jeg!

Men, det er bra folk her inne har litt mer nyansert syn på dette da, hehe.. Har for all del ikke noe imot verken lesbiske eller homofile jeg. Men, syntes det er pussig dersom mange skulle trekke den konklusjonen utifra det faktum at jeg er ei jente med kort hår;)

Skrevet

Ha, ha, du får sagt det, Sug lut;)

Skrevet

Jeg synes det er drittstygt med jenter/damer som har kort hår. Ser manskulint ut. Forbimder dem med lesber.Har aldri møtt noen gutter som foretrekker jenter med kort hår,de fleste synes det er stygt.

Skrevet

Jeg synes det er mest stygt med folk som sier n og m der det ikke gir mening.

Skrevet

Mhm. Halle Berry er f.eks kjent som en schtøgg flatbanker og ekstremt upopulær hos den mannlige befolkning.

Skrevet

Akkurat, stakkars Halle er en skikkelig outcast akkurat sånn som Mia Farrow og Kim Novak slet med i sin tid. Da Mia fikk hår fikk hun Woody på snasken. Ikke si jeg ikke advarte dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...