Gjest Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Leandra.. Meget spesielt syns jeg.. Hva er det med folk som plutselig må "dikte" opp nye navn da??
Shabby Cheap Chic Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Ja, enig med deg.. Jeg veit om ei som heter Lexandra.. Syns det er hakket verre..
erteposen + 4 Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 He, he...der er mange sånne navn ute å går. Om et navn kan gå da:) En vil ha et populært navn, men så skal det være litt uvanlig. Tenker på de mange versjonene av Amalie/Emilie en prøver seg på, eller koseformen for poulære navn. Ikke alle som er ille, men av og til er det bare snodig. Samme med stavemåte. Sara/ah ligger på navnetoppen og dermed staver en det Zara, eller mange h, c og z inn i et navn som igrunnen kan skrives rett frem.
Gjest Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Synes forresten Chrisander er litt merkelig også...
Silje`mor Skrevet 11. november 2008 #8 Skrevet 11. november 2008 Vi her et litt spesielt navn på dattern vår og det er alltid like gøy å se hvordan folk reagerer. Enten syns de det er fint eller så får jeg gjerne et javel ja det var et spesielt navn. Folk er ikke flinke til å skjule det de mener. Mini har to navn et vanlig og et litt mndre vanlig, da kan hun velge hvem hun helst vil bruke når hun blir større.
Gjest Skrevet 11. november 2008 #9 Skrevet 11. november 2008 Ja, hver sin smak, men Lexandra var virkelig bad. Hvorfor ikke Alexandra liksom?
Gjest 5 andre Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Jeg synes det er styggere gjort å kalle sønnen sin for Ananias - selv om det er et gammelt navn...
VirreVirre Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Masselatter: Hvordan uttales det da? Sjasfer?? Eller er det en spesiell måte å skrive kasper på? I så fall må det bli slitsomt for han alle de gangene han skal måtte komme til å stave navnet sitt...
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 er så mange grusomme navn for tiden. kan ikke folk kalle barna sine nogenlude normale navn. gurimalla, må jo tenke på at barna faktisk skal vokse opp med det navnet. ett av de kvalmeste guttenavnene jeg vet om er Linus, hallo hvilken mann vil hete Linus? hehe
UnePune äntligen hemma! Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Synes det var litt fint jeg =) Aldri hørt om det før.
Silje`mor Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Hvem bestemmer om et navn er fint eller ikke? Jeg syns Linus er et flott navn. Noen navn er kanskje mer barnlige eller voksne enn andre, men man vokser med navnet. Mange navn jeg ikke liker, som jeg aldri ville brukt, men hva spiller det for noen rolle. Hvis barnet skjemmes over navnet har det jo mulighet til å bytte når de blir voksne. Bare man ikke velger navn som innbyr til mobbing f.eks min mors tidligere lærer Rosa Bleie.
VirreVirre Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 Synes heller ikke Leandra var det verste. Men jeg mener nå at det er bra at vi har forskjellig smak da. Selv om det er mange navn for tiden jeg må trekke litt på smilebåndet av eller rynke på nesen av. Navnet skjemmer ingen. Jeg ser at mange rynker på nesen når vi presenterer vår datter, da hun har et såkalt gammeldamenavn som sikket var blant topp 20 for 80 år siden. Men jeg bryr meg ikke for jeg rynker på nesen av f.eks Emilie, ikke fordi det er stygt, men fordi nå synes jeg at det er alt for mange som heter det ;-) Så har jeg sagt det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå