blond Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 .. reise bort på ferie selv? Hente dem når jul og nyttår er over? Ærlig talt så er ikke jula annet enn stress og mas.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #3 Skrevet 12. november 2008 Selvfølgelig kan dere det hvis dere vil bli kåret til verdens verste foreldre:)
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #4 Skrevet 12. november 2008 Dere kan jo gjøre det, men jeg hadde aldri gjort det. Jula er for barna, ikke dere.
!!!! Skrevet 12. november 2008 #5 Skrevet 12. november 2008 Kjære blond. Selvfølgelig kan du gjøre akkurat som du vil. Det er ditt liv og dine barn. Personlig streber jeg etter å gi mine barn en fantastisk jul, der familien er samlet til god mat, spenning og høytid. For oss er julen en feiring av at Gud ble menneske. Håper besteforeldrene til disse barna kan gi de det dere ikke klarer å gi. Mange mennesker har blitt oppdratt av bestemor og bestefar oppigjennom tidene. Det er godt de i allefall har noen gode mennesker rundt seg. Mennesker som setter barna dine før seg selv og sine lyster.
Miss Misantrop Skrevet 12. november 2008 #6 Skrevet 12. november 2008 Har lest mange innlegg av deg over lengre tid. Det er mange som skriver kun for å provosere, begynner dessverre å tro at du ikke er en av dem. Du har selvfølgelig lov til å reisebort når du vil. Du bestemmer over dine barn, så lenge du ikke bryter Norsklov. Hva ønsker du egentlig med å stille et sånt spørsmål her inne? Du vet meget godt at du gjør barna dine stor urett. Du trenger vel ikke oss til å kommentere det. Får det helt vondt innimeg med å tenke på dine prioriteringer.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #7 Skrevet 12. november 2008 Ja, det syns jeg du kan gjøre. Bedre for barna dine at dem får tilbake foreldre uten stress etter jula enn stressende foreldre i jula.. ) Barna får det helt sikkert kjempe fint hos sine besteforeldre. Herregud vi foreldre er jo sammen med barna så og si hele resten av tiden i året, så da kan man vell sende dem bort i jula. )
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #8 Skrevet 12. november 2008 Er vel lite vits i å spørre om det. De fleste vil jo si nei. Det er jo rimelig egoistisk å bare dra fra barna dine i den perioden. Men dere gjør jo som dere vil. Og dete r vel bare et tøyse innlegg dette her regner jeg med.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2008 #9 Skrevet 12. november 2008 Hvis du er ute etter min mening så synes jeg IKKE dere skal dra. Synes dere skal være hjemme å skape tradisjoner, kos og familiehygge. Man trenger ikke å stresse og mase så mye, det er alt etter hva man gjør det til selv. Her er det ikke stress, planlegger alt i god tid og har en plan. Jula kommer til samme tid hvert år å da kan man planlegge. Det er jo selvfølgelig godt for dere foreldre å komme dere vekk uten barna, MEN det finnes så utrolig mange andre dager i året til å reise på. Dette er mitt syn på saken da
blond Skrevet 12. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. november 2008 Hei Miss Misantrop! Innlegget er mer et uttrykk for oppgitthet og ironi pga all opphausingen som skjer rundt julen, alle forventningene og hvor mye som skal gjøres for den lille juleuken. Noen begynner forberedelsene i juli og legger mye tid og energi i juledagene. Noen gjør det fordi de koser seg med det mens andre gjør det fordi de føler de må. Dem som bruker mye penger og legger mye innsats i julefeiringen setter på en måte standarden for resten av oss, eller for dem som er usikre på hvordan de vil ha det. Det er ikke bare enkelt for dem som har et dårlig forhold til julen eller dem som har dårlig råd. Så det er fristende å kutte ut jula, eller dra bort til den er over, la besteforeldrene overta. At det er fristende har ikke noe med realitet å gjøre. Selv om jeg kunne tenke meg det, rent teoretisk, kommer jeg ikke til å gjøre det i praksis. Som du og andre skriver så vil det være egoistisk å reise fra barna i jula og jeg setter barnas ønsker høyere enn mine også når det kommer til det praktiske. Når det er sagt så ønsker jeg både for min egen del og for andres del at julen blir fin, avslappende og lever opp til barnas forventninger. Så hyggelig at du har lest mange av innleggene mine!
blond Skrevet 12. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. november 2008 Det er ikke tull, men du har tolket innlegget mitt helt bokstavlig og slik var det ikke ment.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå