grace&hope Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 Lutealfasen varer fra eggløsningen til den neste menstruasjonsblødningen begynner. Da produseres det mye østradiol og progesteron. Etter eggløsning stiger kroppstemperaturen ca 0,5 grader og holder seg på dette nivået gjennom hele lutealfasen. Temp stigningen kommer påga økning i progesteron. (Østrogen og progesteron er de kvinnelige kjønnshormenene. Hvis man tar blodprøver på dag 21-23 i syklusen og måler progesteronverdien, kan man se om det har vært eggløsning. Det er på dag 21-23 at progesteronverdien skal være høyest.) Puh, langt svar, håper du ble klokere.
Brugda Skrevet 11. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2008 ja det ble jeg, takk skal du ha! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå