Gå til innhold

forbrukerlån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har søkt om eit lån på 40 000 for og få oppussingen ferdig. men får så mangen negative tilbakemeldinger om dette?! så lenge ein kan betale det er det fortsatt bare noe tull?? fler som har og kan sei noe posetivt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig ser ingenting feil med å ta opp ett forbrukerlån. Har selv gjort det på 20000 da pengene ikke strakk helt til. Vil heller ta opp ett lån og betale ned litt etter litt. Enn å låne penger av gud og hvermann.

Skrevet

har du råd å betale opp mot 20% rente er det vel bare å snurre film ?

Skrevet

Vet ikke hva slags bank du har, men man betaler ikke 20 % rente på ett forbrukerlån da. DUST!

Om det er kredittkort, så jaaa. Men forbrukerlån ligger bare litt høyere enn boliglån. Avhengig (selvsagt) av banken du bruker.

Skrevet

Når du sier forbrukslån er det lett å tenke citibank, og hva de nå heter alle med over 20% rente... Det ville jeg ALDRI gjort.

Men, som det nevnes (vet ikke om det er hi) så kan man få forbrukslån i banken sin. Det er ei mye bedre rente, og noe helt annet.

Har selv Rammelån, eller flexilån i banken. Da har vi ei ekstra reserve om vi trenger og betaler bare renter på det vi har brukt. Betaler tilbake det vi vil, når vi vil :-) (Ble ordnet i stedenfor ordinært billån)

Så dersom det er forbrukslån i banken din ser jeg ikke noe galt i det..

Skrevet

Hvorfor planlegger du ikke og sparer på forhånd??? Hva er galt med sparing og det å kjøpe seg det man har råd til og ikke mer??

Men, for alle del, hvis du har så god råd at du vil gi bort penger (de som låner deg skal tross alt tjene en god del på deg), så vær så god. Men problemet er at du ikke har god råd. For da hadde du ikke måttet ta opp lån. Og i disse tider er det dårlig butikk å låne penger til oppussing av bolig.... Ikke smart. Men, men.

Skrevet

....sjekk hvor mye dyrere totallånet ditt blir pga dette...du kommer til å få deg en ubehagelig overraskelse....men noen mennesker skjønner jo ikke at selv om de ikke må betale i dag eller i morgen, så kommer det til slutt til å bli dyrt.....

Skrevet

Hvor mye dyrere totallånet blir... Er jo ikke snakk om å øke huslånet heller da... Er det meg du sikter til forresten, siden vi har rammelån/flexilån??

Det er faktisk BILLIGERE enn billån... Huslånet har vi på 30 år, betaler raskere ned på flexilånet... Når vi har betalt ned alt er det ikke noe renter, men pengene står tilgjengjelig i nettbank..

Er mulig du kan sykle til barnehagen, men det kan ikke vi, vi er avhengig av bil..

Er selvfølgelig ikke noe for de som bruker det til forbruk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...